مجید تخت‌روانچی: برجام پیروزی دیپلماسی است

پورتال خبری ممتاز نیوز: معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه بحران یمن و سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود گفت: تهدید جدی و اولویت منطقه مبارزه با گروه های متعدد تروریستی تکفیری است.مجید تخت روانچی

از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه،«توره هاترم» معاون وزیر امور خارجه نروژ که در راس یک هیات سیاسی – اقتصادی در کشورمان بسر می برد با «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص موضوعات روابط دوجانبه، اجرای برجام و همکاری های اقتصادی دو کشور در دوره جدید بعد از تحریم و تحولات منطقه ای گفت وگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار توجه به ابعاد بلند مدت همکاریهای اقتصادی در دوره پسا تحریم را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: این نگرش تضمین کننده مناسبات عمیق و اصولی فی مابین خواهد بود.

وی با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه و تقویت تعاملات دو کشور در ابعاد مختلف دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در مورد تحولات منطقه، راه های حل بحران در یمن و سوریه و کمک به بهبود شرایط و تقویت امنیت در افغانستان را تشریح کرد.

تخت روانچی با اشاره به اینکه بحران یمن و سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود اضافه کرد: تهدید جدی و اولویت منطقه مبارزه با گروه های متعدد تروریستی تکفیری است.

وی با اشاره به عضویت نروژ در ائتلاف بین المللی علیه تروریسم تاکید کرد: انتظار می رفت این ائتلاف اقدامی جدی علیه تروریسم انجام می داد و جلوگیری از تداوم کمک های مالی و قطع منابع تامین مالی این گروه ها یک گام تعیین کننده در این مسیر است.

معاون وزیر امور خارجه شرایط انسانی در یمن را بسیار وخیم توصیف کرد و خواستار توجه فوری به نیازهای انسانی مردم یمن که روزانه زیر بمباران های بی وقفه قرار دارند،شد.

مجید تخت روانچی در این مذاکرات همچنین با اشاره به فاجعه منا در جریان حج سال جاری مسوولیت پذیری عربستان بابت این حادثه تلخ را مورد توجه قرار داد و گفت: روشن شدن ابعاد این حادثه و تعیین وضعیت مفقودین ایرانی برای ما مهم است و کشورهای مختلف اسلامی نیز بعد از رویدادهای حج امسال نسبت به بکار گیری ساز و کارهایی برای عدم تکراراین گونه وقایع حساستر شده اند.

** برجام، پیروزی دیپلماسی است
همچنین در این دیدار «توره هاترم» معاون وزیر خارجه نروژ با تبریک دستیابی به توافق هسته ای و تلقی آن به عنوان پیروزی دیپلماسی، اظهار داشت: نروژ مصمم به از سرگیری و توسعه همکاری های اقتصادی مخصوصا در زمینه انتقال فناوری و دانش فنی و سرمایه گذاری در بازار ایران می باشد.

معاون وزیر خارجه نروژ تلاش مضاعف برای پایان بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی را مورد تاکید قرار داد.
وی همچنین جان باختن تعداد زیادی از زائران ایرانی در جریان حج را تسلیت گفت.
معاونین وزرای خارجه دو کشور ایران و نروژ در این دیدار همچنین ضرورت مشورت و همکاری های منطقه ای و ارائه کمک به دولت افغانستان برای استقرار امنیت و ثبات در این کشور را مورد تاکید قرار دادند.با اخبار سیاسی سایت واکنش همراه باشید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.