مجید جلالی: تیم امید باید به غرب آسیا می‌رفت/ باید ۱۲ تیم ملی فعال داشته باشیم

۲۸م آذر ،

47-37.jpg

کارشناس فوتبال معتقد است فدراسیون باید تیم ملی امید را به بازی‌های غرب آسیا می‌فرستاد و از قبل هم برای این کار برنامه‌ریزی می‌کرد تا بهره‌ بیشتری ببرد.

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ دستاورد تیم ملی فوتبال ایران از حضور در تورنمنت غرب آسیا‌، اظهار کرد: به هر حال از آنجایی که باید برای هر موضوعی برنامه داشت، بسیار مهم است که ما از قبل‌تر به فکر چگونگی شرکت در تورنمنت غرب آسیا می‌بودیم تا حداقل به بهره‌وری خوبی از حضور در این بازی‌ها برسیم.

وی افزود: معتقدم همان تیم امیدی که تشکیل شده بود، باید فعالیتش را ادامه داده و این تیم را به بازی‌های غرب آسیا می‌فرستادیم. حتی در تورنمنت‌های آینده از جمله بازی‌های آسیایی هم تیم امید شرکت کند تا پس از چند سال صاحب تجربه بین‌المللی مناسبی شود. اینها چیزهایی است که فدراسیون باید از قبل طراحی کند.

جلالی ادامه داد: وقتی چنین نمی‌شود، به همین جا می‌رسیم که قبل از بازی‌ها تیمی تشکیل شد که تازه همه بازیکنانش از جوانان نبودند و چندین بازیکن باتجربه یا بازیکنان سن و سال‌داری که کمتر میادین بین‌المللی را تجربه کرده بودند هم کنارشان بودند. با تیمی که بازیکنانش کنار هم بسیار کار نکرده بودند، فقط چند مسابقه انجام دادیم که البته قاطعانه هم نمی‌توان گفت هیچ چیزی برای ما نداشت و در حد خودش تجربه‌ای برای بازیکنان بود.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: اما آنچه اهمیت دارد، ترسیم هدفی برای آینده است و اگر از داخل چنین بازی‌ها و تورنمنت‌هایی در راستای هدف‌مان حرکت کنیم، این شکست‌ها مقطعی و کوتاه‌مدت است. اگر تیم امید را به این بازی‌ها می‌فرستادیم در مجموع نتیجه بهتری می‌گرفتیم، هرچند مخالف تشکیل تیم ملی ب هم نیستم اما همین تیم هم نباید مقطعی تشکیل شود. طبق قواعد بین‌المللی می‌بایست ۱۲ تیم ملی فعال در رده‌های سنی مختلف داشته باشیم.

وی که از صاحب‌نظران فوتبال پایه‌ است، دربارهٔ انتخاب میرشاد ماجدی به عنوان رییس تازه کمیته جوانان فدراسیون نیز به ایسنا گفت: باید دید مسوولان با چه هدفی انتصاب‌ها را انجام می‌دهند؛ در آن صورت می‌توان نظر بهتری داد. آیا هدف‌شان مسایل فنی بوده یا اهداف مدیریتی، تشکیلاتی، اقتصادی و… . در حوزه فوتبال جوانان که مشخص است هدف مطلوب، مسایل فنی است.

جلالی در پاسخ به این سوال که عملکرد کمیته جوانان با مدیریت قبلی را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: به هر حال آنها تلاش کردند تا برنامه‌هایی اجرا شود و نتایجی هم بدست آمد. برای ارزیابی درست باید همه موارد را در نظر گرفت و به طور مثال در اجرایی شدن برنامه‌ها، امکاناتی که فدراسیون در اختیار کمیته‌ها قرار می‌دهد هم اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.