محاسبه قیمت سکه و طلا با ارز مبادلاتی/ راهکار ارزان کردن قیمت سکه

چکیده: محاسبه قیمت سکه و طلا با ارز مبادلاتی علاوه بر توقف رکوردشکنی‌های پیاپی در این بازار، می‌تواند جلوی سونامی قیمتها در آینده را بگیرد.

یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: در شرایطی که قیمت سکه و طلا در بازار داخلی با ارز بازار آزاد محاسبه می شود که با نوسانات بازار ارز، بازار سکه و طلا هم به هم می‌ریزد.

علی وفایی افزود: رکوردشکنی‌های سکه و طلا که همچنان با ابهام نحوه محاسبه ارز در بازار آزاد ادامه دارد و سودهای هنگفت بادآورده شبانه نصیب گردانندگان اصلی این بازار می‌کند، در حالی ادامه دارد که بانک مرکزی هنوز اقدامی در این باره انجام نداده است.

در همین حال، اتحادیه طلا و جواهر که به شدت موافقت محاسبه قیمت سکه و طلا براساس ارز بازار آزاد است، فعلا نپذیرفته است که قیمت طلا بر مبنای دلار مبادلاتی تعیین شود.

وی پیشنهاد کرد: به بانک مرکزی پیشنهاد می‌شود با ورود فوری به بازار سکه و طلا، بخشنامه محاسبه سکه و طلا براساس ارز مبادلاتی را ابلاغ کند. این تصمیم دو خروجی خواهد داشت؛ نخست اینکه رکوردشکنی‌های سکه و طلا متوقف و روند کاهش قیمتها آغاز خواهد شد و دوم اینکه دیگر با نوسات شدید بازار آزاد ارز، شاهد سونامی قیمتها در بازار سکه و طلا نخواهیم بود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد رضا:

    سلام با توجه به مناسبت شغلی که دارم و با توجه به کاهش ۳۷٪صادرات غیر نفتی سود آور بنا به بالا رفتن هزینه ی تولید و با توجه به جلسه /۰۴/۰۲هیات وزیران قیمت ارز و سکه و طلا تا آخر تیر ماه روند شدید صعودی پیدا می کند و در طی چند روز با بالاترین قیمت در ۶ ماهه اول سال خواهد رسید بانک مرزی با سیاست پر کردن خزانه در این فرصت دست بکار خرید ارز و سکه از شهروندان شده است

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.