محبوب‌ترین مرورگر جهان کدام است؟

ماندانا سجادی: با اینکه کروم بارها، البته برای مدت اندک تا مرز IE هم رسیده بود اما هفته گذشته اولین بار بود که کروم برای یک مدت پایدار به جایگاه نخست رسید. براساس اطلاعات StatCounter ، در این مدت ۳۱٫۸۸ درصد ترافیک وب مختص کروم بوده در حالیکه IE با ۳۱٫۴۷ درصد خیلی نزدیک به کروم اما در رتبه دوم ایستاده است.

اگر چه تفاوت اندک است اما مسئله این است که کروم بر خلاف IE که روند نزولی داشته، همواره رو به رشد بوده است. IE هنوز در بسیار از مناطق جهان مانند آمریکای شمالی مرورگر شماره اول است اما کروم مرورگر محبوب هند و امریکای جنوبی است. جایی که شبکه اجتماعی اورکات گوگل هنوز هم سهم قابل توجهی در بازار دارد.

IE هنوز در بسیاری از مناطق سلطان مرورگرهای جهان است اما دلیل اصلی اش می تواند این باشد که مرورگر مفروض ویندوز IE است و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کامپیوترهای جهان از ویندوز استفاده می کنند.

معمولا کاربران حرفه ای‌تر ، حتی با وجود رابط کاربر ضعیف و سرعت لود پایین، کروم را ترجیح می دهند. پیش بینی می‌شود این روند صعودی کروم تا زمان عرضه IE10 یعنی تا اواخر امسال ادامه داشته باشد. IE 10 مخصوص ویندوز ۸ طراحی شده است.

از آنجایی که قرار است نسخه دسکتاپ ویندوز ۸ مانند ویندوزهای گذشته مرورگرهای نسل سوم را پشتیبانی کند چند سوال پیش می‌آید که آیا ویندوزهای خاص تبلت کاربرانشان را به استفاده از مرورگر IE 10 مجبور می‌کنند و یا قابلیت های خود را محدود نمی کنند؟

با اینکه StatCounter این ارقام را بر اساس ۳ میلیون وب سایت بازدید شده بدست آورده، برخی مواقع آمارهای غیر قابل اعتمادی درباره محبوبیت مرورگرها دیده می شود، برخی از سرویس‌هایی که بازدیدکننده‌های منحصر به فرد را در نظر می‌گیرند آمار متفاوتی را نقل می کنند. به عنوان مثال آخرین آمار و ارقام بدست آمده از Net Applications ترافیک IE را ۵۴ درصد نشان مید هد در حالیکه کروم ۱۹ درصد است و موزیلا با ۲۰ درصد ترافیک از او بالاتر است!

 

Mashable

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.