محدودیت عضویت در هیئت مدیره اتحادیه صنفی خلاف قانون است

۰۴ تیرماه ۱۳،

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس محدودیت برای عضویت اعضای هیئت مدیره بیش از دو دوره متوالی و یا ۴ دوره متناوب را خلاف قانون اساسی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سیدحمیدرضا طباطبایی نماینده نایین، خور و بیابانک در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ تیرماه) در اخطار قانون اساسی گفت: اینکه نمایندگان تصمیم بگیرند اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه‌ها نمی‌توانند بیش از دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب در هیئت‌مدیره اتحادیه عضویت داشته باشند ، خلاف قانون اساسی است.
 
وی افزود: اصل ۶ قانون اساسی تصریح می‌کند که در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی از راه انتخابات اداره شود و اصل ۷۲ قانون اساسی نیز تصریح می‌کند که مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب عمومی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد بنابراین مجلس نمی‌تواند چنین طرحی را تصویب کند.
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: بنابراین محدودیت برای ممنوعیت برای انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه‌ها خلاف قانون اساسی است.
 
در ادامه علی لاریجانی اخطار طباطبایی نایینی را وارد دانسته و آن را به رای نمایندگان گذاشت و نمایندگان با ۹۲ رای موافق، ۷۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع اخطار قانون اساسی را وارد ندانستند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.