محرم امسال همراه رادیو قرآن با پخش ویژه برنامه “قرآن کربلا”

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

“قرآن کربلا” عنوان ویژه برنامه‌ای زنده است که iبه مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) iبه همت گروه مناسبت‌های رادیو قرآن در ۱۳ قسمت از ۲۶آبان ماه پخش می‌شود.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران iبه نقل از روابط عمومی رادیو قرآن ؛ برنامه رادیویی “قرآن کربلا” برنامه‌ای ترکیبی از گروه مناسبت های ویژه است که همچون سال قبل iبه فرهنگ عاشورا و زندگی حسینی می پردازد.
 بنابراین گزارش تفسیری؛‌در این ویژه برنامه که iبه دهه اول محرم و سه روز پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانشان اختصاص دارد تلاش می گردد تادر قالب آیتم های کارشناسی, نمایش رادیویی,گزارش, معرفی پایگاه های مرتبط با محرم در فضای مجازی و همچنین معرفی کتاب شنوندگان را با معارف قرآنی و روایی مربوط iبه محرم آشنا کند.
همچنین؛ از بخش های مختلف برنامه “قرآن کربلا” iبه اطلاع رسانی در زمینه محرم با توجه iبه آیات الهی و افزایش شناخت و بصیرت  شنوندگان درخصوص اهداف و دستاوردهای محرم و قیام عاشورا  و بررسی عبرت های عاشورا در بخش کارشناسی ، بررسی  فرهنگ صحیح مداحی و مرثیه سرایی در بخش گفتگو محور می توان اشاره کرد.
از دیگر بخش های برنامه “قرآن کربلا” ببرسی تفسیری  سوره فجر است همچنین در این برنامه وصایای شهدا بررسی می گردد و شخصیت های عاشورا در قالب نمایش رادیویی معرفی می شوند.
بر اساس این گزارش تفسیری؛‌ افزایش سطح معرفت حسینی، عبرت آموزی و الگوپذیری از اهداف پخش برنامه “قرآن کربلا ” است  که تلاش شده است در هر برنامه صفات پسندیده امام حسین(ع)  همانند تسلیم در برابر خواست خدا، ایمان و یقین iبه مشیت الهی؛ پایداری در برابر ظالم و…بیان شود.
معرفی ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) و انگیزه قیام ایشان و روشنگری درباره قیام عاشورا با توجه iبه الگوی حسنه بودن سیدالشهدا امام حسین (ع) از محورها و اهداف برنامه «قرآن کربلا» است.
لازم iبه ذکر است؛‌ این برنامه از بخش‌های متفاوت و متنوعی ازجمله درس‌هایی از عاشورا، آثار و برکات قیام امام حسین (ع)، فضایل اخلاق امام حسین (ع)، زنان عاشورایی، فلسفه عزاداری که در قالب‌های کارشناسی، حکایت، روایت، گزارش تفسیری و امر iبه معروف و نهی از منکر تشکیل شده است .
شایان ذکر است؛ برنامه قرآن کربلا iبه سردبیری و تهیه‌کنندگی محبوبه کلانتر و نویسندگی فروغ طاهری هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح از رادیو قرآن پخش می‌شود.
در این برنامه شنوندگان از کارشناسی استادان بزرگوار همچون کارشناسان حجت‌الاسلام شهاب مرادی  و حجت‌الاسلام  محمد پویا iبهره‌مند می‌شوند.
گفتنی است؛ “قرآن کربلا” از جمعه ۲۶آبان ماه iبه مدت ۱۳ روز  iبه تهیه کنندگی و سردبیری  محبوبه کلانتر هرروز از ساعت۱۰:۰۵ iبه مدت ۵۵ دقیقه برروی  موج اف ام ردیف۱۰۰مگاهرتز و موج AMردیف ۵۸۵کیلوهرتز از رادیو قرآن پخش می گردد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.