محسنی‌اژه‌ای: شکات پرونده کهریزک نسبت به قصاص اعلام رضایت کرده‌اند

۲۲ آبان ،

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه دستگاه قضایی برای مقابله با تخلفات احتمالی انتخابات پیش‌رو چه اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: جرایم انتخاباتی در قانون انتخابات مشخص شده و مرجع رسیدگی به آن نیز تعیین شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: دستگاه قضایی یک وظیفه در امر پیشگیری از وقوع جرم دارد و در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری نیز کمیسیونی تشکیل می‌شود که دادستان کل کشور عضو آن است. یکی از مواردی که در قانون انتخابات مطرح شده، استفاده از اموال دولتی در این جهت است و اگر ثابت شود که فرد یا اشخاصی از اموال دولتی در این جهت استفاده کرده‌اند حتما برخورد صورت می‌گیرد.

خبرنگار دیگری با طرح عوامل مرگ ستار بهشتی به پرونده‌ی کهریزک اشاره کرد و گفت: اگر به پرونده مقصران اتفاق کهریزک با سرعت رسیدگی می‌شد ما شاهد چنین اتفاقی نبودیم که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ گفت: همان‌طور که پیش از این اعلام شد در آن پرونده اشخاصی تحت تعقیب قرار گرفته و مجرم شناخته شدند که بعضی‌ها به شلاق، حبس و بعضی به قصاص و بعضی دیگر به انفصال محکوم شدند. در مورد قصاص نیز اگر شکات رضایت نمی‌دادند این موضوع اجرا می‌شد همان‌طور که حبس، شلاق و انفصال اجرا شد.

وی یادآور شد: پرونده بعضی از آنها با یک مشکل حقوقی روبرو شد که به دادگاه ارسال شده ولی تعیین وقت نشده است که به سریعی رسیدگی می‌شود.

خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که سپاه پاسداران به سبب خودروهای مورد استفاده در کاروان‌های راهیان نور از وزارت صنعت و معدن شکایت کرده است، آیا شما چنین چیزی را تایید می‌کنید که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: چنین شکایتی را نشنیده‌ام اما در حوزه قضایی مورد نظر پرونده‌ای تشکیل شد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده فساد مالی بزرگ نیز اظهار کرد: کیفرخواست‌ها به طور مرتب به دادگاه ارسال می‌شود و قاضی سخت مشغول مطالعه و بررسی است و انشاءالله نوبت دادگاه اعلام خواهد شد.

خبرنگار دیگری با اشاره به امتیازات داده شده به مهدی هاشمی برای ملاقات و انتقال به بیمارستان از سخنگوی دستگاه قضایی سوال کرد که چرا باید چنین امتیازاتی به این متهم داده شود که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: اگر مقدور بود و امکاناتی که خانواده وی برایش فراهم می‌کند را دیگر زندانیان بتوانند فراهم کنند ما همراهی می‌کنیم ولی متاسفانه همه خانواده‌ها حاوی چنین امکاناتی نیستند.

خبرنگار مذکور در تکمیل سوال خود گفت آیا اشخاصی که در بازداشت موقت به سر می‌برند می‌توانند ملاقات داشته باشند که سخنگوی دستگاه قضایی پاسخ داد: این امر به نظر قاضی بستگی دارد اما ما از اینگونه موارد نیز داشته‌ایم.

خبرنگاری با اشاره به سخنان محسنی‌اژه‌ای در خصوص تحت تعقیب قرار دادن حسین هدایتی گفت که وی چنین چیزی را رد کرده است، آیا حسین هدایتی پرونده‌ای دارد یا خیر که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: من اسمی نبرده‌ام ولی گفتم پرونده‌ای در این زمینه مفتوح شده است اما نمی‌توانم اتهام را بیان کنم.

خبرنگار دیگری با اشاره به عدم ورود تعدادی از کالاهای خارجی گفت که در بعضی شهرستان‌ها کالاها احتکار شده است، آیا دستگاه قضایی در این خصوص ورود کرده یا خیر که محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: اینکه چه اجناس و کالاهایی وارد کشور شوند به تصمیم دولت بستگی دارد و اینگونه موارد تحت نظر سازمان تعزیرات حکومتی است.

ادامه دارد….


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.