محسنی اژه ای : پرونده ملک زاده مختومه شد

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری خود در مورد اظهارات دادستان تهرانی در مورد پرونده ملک زاده و اظهارات یک مقام دفتر مشایی، مبنی بر اینکه وی شامل حال عفو رهبری نشده است گفت: خبرنگاران باید با دقت مطلب را گرفته و به درستی منتقل کنند. پرونده وی در حال رسیدگی بود و موارد آن در دادسرا داشت طی می شد. در همین مسیر رسیدگی که هنوز پرونده به دادگاه نرفته بود گزارشات و نامه هایی به دفتر رهبری ارسال شد. مقام رهبری با عفو وی و عدم تعقیب این پرونده موافقت کردند و پرونده بسته شد.
به گزارش خبرآنلاین،وی در پاسخ به اینکه بارها شکایاتی از سوی مجلس در رابطه با عملکرد دولت به دستگاه قضا ارئه شده در حالی که هنوز دستگاه قضایی نتیجه این پرونده ها را اعلام نکرده است گفت: مجلس بر اساس وظیفه مواردی را به دستگاه قضا ارائه می کند. ولی باید بگویم وقتی مجلس چیزی را تشخیص می دهد باید در دستگاه قضایی رسیدگی شود. روز گذشته هم مواردی از تخلفات دولت از سوی مجلس ارائه شد که در حال رسیدگی است و مطمئن باشید هر وقت رسیدگی به پایان رسید اطلاع رسانی می کنیم.

صدور کیفرخواست برای ۱۲ متهم جدید پرونده فساد مالی بزرگ

 سخنگوی دستگاه قضا از صدور کیفرخواست برای ۱۲ متهم جدید پرونده فساد مالی بزرگ خبر داد.

 وی در این رابطه اظهار داشت: همان طور که وعهده داده بودیم، تلاش دستگاه قضا در رابطه با پرونده فساد بزرگ بانکی رسیدگی در کمترین زمان است. ما از زمان برای این پرونده نهایت استفاده را برده و حتی از روزهای تعطیل و ساعت غیر اداری نیز استفاده کردیم.

وی افزود تا کنون از ۱۳ نفر از متهمان آخرین دفاع اخذ شده است و تلاش می کنیم جلسات به صورت هفته ای دو جلسه محاکمه برگزار شود حال امکان دارد این دو جلسه در یک روز به صورت صبح و عصر باشد و یا در دو روز جداگانه برگزار شود البته این کار سنگینی است و تلاش زیادی در این زمینه در حال انجام است.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: برای ۱۲ نفر دیگر از متهمان کیفر خواست جدید صادر شده و پرونده آنها به دادگاه ارسال شده است که امیدواریم در مورد بقیه متهمان نیز مواردی که جرم در دادسرا احراز می شود به دادگاه ارسال شود.

پرونده منطقه آزاد ربطی به ملک زاده ندارد
سخنگوی دستگاه قضا در مورد وضعیت پرونده رئیس سابق منطقه آزاد ارس نیز گفت: یک مجموعه ای بودند که برخی هنوز دادگاه نرفته و برخی هم حکم گرفتند و ربطی به پرونده ملک زاده ندارد.
محسنی اژه ای در مورد دیدار مه آفرید خسروی با جریان انحرافی و رد پای صاحبان قدرت در پرونده فساد مالی بزرگ گفت: در این پرونده هر کسی که ثابت شود مقصر است حتما بازخواست می شود و فرقی نمی کند در چه جایگاهی باشد.

تداوم برخورد قاطع دستگاه قضاء با قاچاقچیان مواد مخدر
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اعدام ۹ قاچاقچی شیشه در تهران، گفت: قوه قضائیه با قاچاقچیان مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی و روانگردان برخورد قضایی قاطعی خواهد داشت.
وی اظهار داشت: همانطور که بارها تاکید کرده ایم ضرر مواد مخدر صنعتی مثل شیشه از مواد مخدر سنتی بیشتر است. افرادی که از این مواد استفاده می کنند دست به اقدامات مجرمانه زده و مصرف آن باعث مخاطرات جدی در جسم و روان آنها خواهد شد.
وی افزود: از مردم تقاضا می کنیم همکاری خوبی با پلیس و دستگاه قضایی داشته و قاچاقچیان مواد مخدر را معرفی کنند. همچنین مراقب باشند جوانان در دام افراد سودجو و فاسد قرار نگیرند.
سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: با اصلاحاتی که آذرماه سال ۸۹ در خصوص مواد مخدر صنعتی و روانگردان صورت گرفت این مواد جزء مخدر ها قرار گرفته و مجازات سنگینی برای قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر صنعتی پیش بینی کرده است.
محسنی اژه ای با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضا با سوداگران مرگ خاطر نشان کرد: امروز ۹ نفر از قاچاقچیان شیشه به جوخه اعدام سپرده شدند. از این بابت متاثر هستیم و نمی خواهیم اعدام شوند اما این افراد ۶۰۰ کیلو شیشه را در دست داشتند که می توانست تعداد زیادی افراد را آلوده کند.
۴۵۴۵ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.