محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی قابل رقابت با سایر محصولات خارجی است

‘عبدالعظیم بهفر’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هم اکنون برخی محصولات آرایشی و بهداشتی کشور به کشورهای مختلف و حتی اروپا صادر می شود.

بهفر بدون اشاره به میزان صادرات این محصولات گفت: فرآورده های آرایشی و بهداشتی تولید داخل دارای کیفیت مناسب بوده و برخی از این کالاها قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است.

وی در باره روی آوری بیشتر مردم به مصرف محصولات ساخت داخل گفت: نقش رسانه ها را نباید در بیان کیفیت تولید داخلی نادیده گرفت براین اساس باید رسانه ها در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالیان سال در زمینه کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی ساخت داخل کشور تلاش شد براین اساس می طلبد با توجه به توانایی کارخانجات داخلی، نگاه مجددی به این مساله صورت گیرد.

وی افزود: باید کارخانجات داخلی با حمایت رسانه ها در این زمینه وارد عمل شوند و با ایجاد تغییرات مورد نیاز مصرف کننده ها و همچنین تغییر در فرمولاسیون، بازار ایران را به دست گیرند هر چند که برخی از کارخانجات در این زمینه ورود کرده و در زمینه فروش داخلی و صادرات محصولات خود موفق عمل کرده اند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۶۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.