محفل انس اعضای تیم های اضطراری و امداد دوران دفاع مقدس

بیست و هفتمین محفل انس اعضای تیم های اضطراری و امداد و درمان دوران دفاع مقدس با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ههای علوم پزشکی و اعضای بسیج جامعه پزشکی ۵ مرداد ۹۱ برگزار می شود.

دکتر سید محسن نظام الدین مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پیشینه این محفل انس تیم های اضطراری دفاع مقدس به زمان جنگ برمی گردد که با حضور نیروهای بهداری دفاع مقدس اعم از پزشک ، پرستار، پیراپزشک و کادر درمانی دفاع مقدس در اواخر سال های دفاع مقدس شکل گرفت و هدف اصلی آن حفظ ارتباط و انسجام بوده که بین نیروهای بهداری دفاع مقدس شکل گرفته و تاکنون نیز این ارتباط حفظ شده انسجام بین این نیروها برقرار گردیده است.
 
وی با بیان این که متولی این محفل انس بهداری سپاه بوده افزود: در گردان های رزمی لشگرهای دفاع مقدس نیز این اتفاق ها افتاده و در آنها نیز سالیانه این تجمع ها برگزار می شود و این محفل از سال ۷۹ توسط بسیج جامعه پزشکی کشور و با مشارکت بهداری سپاه تا به امروز برگزار شده است.
 
وی شرکت کنندگان در محفل انس را پیشکسوتان، رزمندگان بهداری دفاع مقدس و اعضا جدید بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه برکات زیادی دارد که از جمله آنها ایجاد انس و الفت بین نیروهای بهداری دفاع مقدس است که مستحکم تر می شود و همچنین گفتگوها و تعاملی که بین نیروهای جدید و قدیم سازمان بسیج جامعه پزشکی شکل می گیرد باعث تبادل تجربیات و انتقال اندوخته های نیروهای قدیم دفاع مقدس به نیروهای جدید می شود.
 
بیش از ۱۵۰۰ نفر از اعضای جامعه پزشکی در محفل انس تیم های اضطراری و امداد دوران دفاع مقدس وزرای سابق بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی معاونین وزارت بهداشت، مسئولین بهداشت نیروهای مسلح، روسای سازمان بهزیستی، جمعیت هلال احمر، سازمان انتقال خون و جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این مراسم شرکت می کنند.
 
وی افزود: با توجه به برگزاری این مراسم در طی سال های متمادی تا کنون این محافل بسیار پربار و سازنده بوده یکی از عوامل برقراری ارتباط نزدیک و صمیمی نیروهای بهداری سپاه و پزشکان بسیجی بوده است و هر سال نیز به بار علمی و معنوی آن افزوده می شود.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطر نشان کرد: محفل انس اعضای تیم های اضطراری و امداد دوران دفاع مقدس علاوه بر تهران در سایر مراکز استان های کشور با همکاری مجموعه های سپاه، مجموعه های دانشگاهی و علوم پزشکی در ماه مبارک رمضان برگزار می شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.