محفل انس با قرآن کریم و عترت در باکو برگزارشد

به گزارش ایرنا ، در این مراسم چند تن از قاریان برجسته جمهوری آذربایجان و ایران به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند و سپس گروه تواشیح نور آذری در خصوص فضیلت های ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) همخوانی کردند.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در این مراسم با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان گفت: هرشب و روز این ماه مبارک، افضل شبها و روزها است و روزه داران با فضیلت های این ماه باید نورانیت خود را بیشتر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ‘ سیدعلی اکبر اوجاق نژاد ‘ افزود: پیامبر اسلام همواره بر حفظ قرآن کریم وعترت توصیه کردند و هر دو آنها باید در کنار هم باشند، در غیر این صورت هرکسی یکی از آن را انتخاب کند به گمراهی رفته است.

وی گفت: هر آن چیزی که در تعریف قرآن کریم آمده است شامل عترت نیز هست و در هر خانه ای که قرآن کریم تلاوت شود خداوند بر دلهای اهل آن خانه، رحمت و نورانیت خود را نازل می کند.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان سپس میلاد با سعادت دومین اختر تابناک امامت امام حسن مجتبی ( ع)را به شیعیان آن حضرت تبریک گفت و افزود: این ایام هم به امام حسن مجتبی (ع) و هم به قرآن کریم تعلق دارد و مومنین و روزه داران باید از این فرصت استفاده کنند.

در این مراسم کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران، مسئولان نهادهای ایرانی در باکو، شعرا، اندیشمندان و جمع زیادی از مسلمانان آذری حضور داشتند.

خاورم/۱۱۰۸ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۳۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.