محققان‌ایرانی در ساخت پنس جراحی چند منظوره موفق شدن!!

محققان کشورمان پنس جراحی دو منظوره‌ای ساخته‌اند که ترکیبی از یک پنس سوزن‌گیر برای بخیه زدن و قیچی جراحی است.

 

Forceps

 

 

پویا پارسایی، دانش‌آموخته دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و از مجریان این طرح گفت: این وسیله ترکیبی از یک پنس سوزن‌گیر و قیچی جراحی جهت انجام عمل بخیه زدن پوست و سایر بافت‌هاست به طوری که هم مانند پنس قابلیت بخیه زدن و هم کاربرد قیچی را دارد.

 

وی درباره‌ اجزای این پنس دو منظوره گفت: این وسیله از دو بازوی متصل به هم تشکیل شده که در انتها دو حلقه برای گرفتن آن با دست قرار دارد و دارای دو آرواره‌‌است که در روی فک بالایی و پایینی قسمت‌هایی برای بریدن نخ تعبیه شده و جنس بدنه از استیل ضد زنگ است.

 

پارسایی درباره‌ فواید این وسیله گفت: ادغام پنس و قیچی در یک وسیله موجب کاهش زمان لازم برای جراحی، کاهش زمان بیهوشی بیمار، افزایش ضریب اطمینان عمل و کاهش خطر انتقال بیماری‌های مشترک حین جراحی می‌شود.

 

وی با بیان این که نمونه‌ نیمه صنعتی این پنس دومنظوره تولید شده و در حال حاضر برای تولید انبوه آماده است، خاطرنشان کرد: این وسیله که مطالعه بر روی آن یک سال به طول انجامیده است با همکاری دکتر شهریار ادیبی و دکتر حمیدرضا کاظمین در دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد طراحی و ساخته شده است.

منبع:ایسنا

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.