محمدرضا شجریان مقابل دوربین مستند زندگی استاد کسایی

اسفند ۱۴۰۲

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/04/3580b2556242a32dba03fc95cd1c50be.jpg

روند تولید فیلم مستند زندگی زنده یاد استاد حسن کسایی مراحل پایانی خود را در حالی طی می کند که محمدرضا شجریان نیز در مقابل دوربین قرار گرفت و دربارهٔ این هنرمند تاثیر گذار معاصر کشورمان سخن گفت.

محمدجواد کسایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران، دربارهٔ روند تولید فیلم زندگی نامه استاد کسایی گفت: این فیلم با کارگردانی مهرداد دفتری در حال تولید است و مراحل پایانی خود را در حالی طی می کند که استاد محمدرضا شجریان نیز در این مستند حضور پیدا کرد.

فرزند استاد کسایی در ادامه افزود: محمدرضا شجریان در این مستند دربارهٔ جایگاه استاد کسایی در تاریخ موسیقی ایران، آثار مشترکشان، روابط شان و فن نوازندگی پدرم صحبت کرده است.

محمدجواد کسایی ادامه داد: این فیلم مستند مراحل پایانی خود را طی می کند و قرار است فرهاد فخرالدینی، محمدرضا لطفی و فریدون شهبازیان نیز در این مستند دربارهٔ استاد کسایی سخن بگویند. به محض انجام این مرحله، تدوین نهایی فیلم مستند زندگی استاد کسایی آغاز خواهد شد.

مهرداد دفتری مستند سازی است که کارگردانی این فیلم مستند را به عهده دارد و کار مستند استاد کسایی را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده است. دفتری ضمن انجام مصاحبه های مختلف با موسیقیدانان شناخته شده کشورمان، برای بخش‌ جوانی و دوران حضور استاد کسایی در رادیو و تلویزیون قبل از انقلاب از آرشیو و بعضی فیلم‌های موجود بهره گرفته است.

منبع: نای nay.ir


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.