محمدی زاده: تا دو سال آینده واحد صنعتی آلاینده در کشور نخواهبم داشت

جمعه ۱۹ خرداد – ۰۲:۱۳:۳۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه داریم تا دو سال آینده هیچ واحد آلاینده صنعتی در کشور وجود نداشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمدی زاده پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با بیان اینکه هم اکنون ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور فعال است افزود: دو سال قبل چهار هزار و ۱۸۵ واحد آلاینده در کشور وجود داشت که این رقم پارسال به ۱۸۰۰ واحد رسید.
وی گفت: با استفاده از سامانه های پایش الکترونیکی، میزان آلایندگی واحدهای صنعتی را لحظه به لحظه پایش می کنیم.
محمدی زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در کشور ما روزانه ۵۰ هزار تن زباله تولید می شود افزود: سرانه تولید زباله در کشور۷۵۰ گرم است.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: استفاده صحیح از زباله و مدیریت درست آن فرصت و مدیریت نادرست آن تهدید است.
وی گفت: امسال در ۳۰۰ شهر مدیریت زباله صورت می گیرد و زباله های خطرناک مانند زباله های بیمارستانی و سموم کشاورزی تاریخ گذشته امحا می شود.
محمدی زاده با تاکید بر اینکه تا پایان امسال ۱۰۰ درصد زباله های بیمارستانی با کمک وزارت بهداشت امحا می شود، افزود : برای مدیریت زباله های خانگی برنامه پنج ساله داریم که امسال سال دوم اجرای آن است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس این برنامه بخشی از این زباله به کود و بخشی در فرآیند زباله سوزی به انرژی برق تبدیل می شود که هم اکنون در ساری و نوشهر در حال ساخت است.
وی ، تثبیت شن های روان را از دیگر برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد و افزود: امسال ۱۵۰ هزار هکتار شن های روان تثبیت می شود.
محمدی زاده گفت: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و افزایش بهره وری آن از دیگر برنامه هاست و دولت تصمیم دارد روش های آبیاری را اصلاح کند که امسال شش هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به تنوع زیستی ایران اشاره کرد و افزود: ایران رتبه دوم تنوع زیستی را در دنیا دارد که باید از این نعمت خوب حفاظت کنیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۸۱۴۱۳۳۴۰۵۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.