محمود احمدی نژاد: قرآن معرف انسان کامل است

در مراسم گشایش نمایشگاه قرآن عنوان شد:

سینماپرس- گروه هفت هنر: رئیس جمهور در مراسم گشایش نمایشگاه قرآن، این کتاب بزرگ را، بهترین معرفی کننده انسان کامل دانست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن، امشب با حضور ریاست جمهوری در مصلی امام خمینی برگزار شد.
محمود احمدی نژاد در این نشست گفت: خدا را سپاسگزارم که در این کشور، فهم قرآن را سکه رایجی قرار داده که جمع کثیری از مومنان در راستای آن تلاش می کنند.

وی انس با قرآن را در ارتباط مستقیم با نام امام دانست و گفت: قرآنی که به امام منتهی نشود تنها کاغذی بر سر نیزه ها است. قرآن معرف انسان کامل است و انسان کامل نیز تجلی کاملی از قرآن مجید است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: امام معرف کتاب است و این هردو هدایت کننده انسان به سوی صراط مستقیم و رحمت الهی هستند. استقرار نظام حقیقت قرآن، تنها به دست امامان امکان پذیر است. به همین دلیل است که اگر به دنبال اخلاق قرآنی هستیم باید از اخلاق امام پیروی کنیم.

احمدی نژاد در ادامه به نشر فرهنگ مهدوی در یک جامعه قرآنی اشاره کرد و گفت: لازمه جاری شدن احکام نورانی و معارف الهی در جهان زمینه سازی برای حکومت مهدوی است.

رئیس جمهور برنامه شیطان را دور کردن انسان از معارف قرآن دانست و تصریح کرد: قطعا آن چه تا کنون بر انسان گذشته است، آن هدف والایی نیست که خداوند برای ما در نظر گرفته است. البته خدا را شکر می کنیم که جلوه های خود پرستی و مارکسیسم در حال اضمحلال است. جلوه دیگر خودپرستی انسان‌ها، یا نظام سرمایه‌داری نیز امروز نفس‌های آخر را می‌کشد.
او با اشاره به این که کسانی که خواستند انسان را تک بعدی معرفی کنند در حال نابودی هستند، توضیح داد: تجربه نشان داده هر جا فارغ از خودخواهی‌ها امام و قرآن به مردم معرفی شوند ملت‌ها بر حسب فطرت خود از آن استقبال می‌کنند.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن، از فردا در مصلی تهران میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.
پایان پیام/

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۲۷۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.