محکومیت حذف شبکه های ایرانی از هاتبرد ادامه دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

جمعی از اصحاب رسانه و شخصیتهای سیاسی عرب، ضمن محکوم نمودن قطع پخش شبکه های ایرانی iبه ویژه شبکه العالم از ماهواره هاتبرد، این اقدام را نشانه موفقیت رسانه های ایرانی در بیان حقایق و وحشت اروپا از این امر توصیف نمودند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، این شخصیت ها اقدام اروپا در برخورد با شبکه های ایرانی را مغایر با اصول اطلاع رسانی دانستند و اعلام نمودند که شبکه العالم iبه سبب پوشش خبری مسائل مهم از جمله مسئله جنگ با سوریه از ماهواره هاتبرد حذف شده است.
زهیر المخلوف فعال حقوقی تونسی و عضو سازمان عفو بین الملل در مصاحبه با شبکه العالم، جلوگیری از پخش شبکه العالم از هاتبرد را اهانت iبه همه رسانه های مستقل دانست و گفت: این شبکه درحالی قطع شده است که حقایق مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله مسئله بحرین و سوریه را منعکس می نماید.
عبدالرئوف بالی رئیس انجمن ملی خبرنگاران جوان تونس نیز iبه العالم گفت: قطع پخش شبکه العالم از هاتبرد، بخشی از جنگ سیاسی علنی آمریکا ، اتحادیه اروپا و متحدان آنها با ایران است.
بالی افزود: شبکه العالم یکی از مهمترین رسانه هائی است که حقایق مسائل و بحران های جهان بویژه بحران سوریه را منعکس می نماید.
همچنین حُسام شعیب نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری در این خصوص iبه شبکه خبری العالم گفت: ممانعت اروپا از پخش شبکه های ماهواره ای ایرانی بخشی از برنامه جنگ با جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: اروپا از فعالیت رسانه ای ایران نگران است زیرا برنامه های رسانه های ایرانی حاوی مطالبی مربوط iبه ارزش های انسانی، حمایت از مستضعفان جهان، فرهنگ اسلامی و فرهنگ مقاومت است.
احمد البنان مسئول امور جنبش های سیاسی در مرکز تحقیقات پیشرفته نیل مصر نیز در مصاحبه با العالم گفت: غرب مدعی دفاع از حقوق و آزادی ها از جمله حق برخورداری از اطلاعات است ولی با قطع شبکه های ماهواره ای ایران در عمل حق آزادی بیان را نقض می نماید.
البنان افزود: قطع شبکه های ایرانی از روی هاتبرد بیانگر برخورد دوگانه غرب با امت عربی و اسلامی است.
از سوی دیگر، عاد القلعی رئیس مرکز رسانه های الکترونیک مغرب نیز در مصاحبه با العالم اظهار داشت: اصحاب رسانه درپی این اقدام اروپا همیشه نگران این مسئله خواهند بود که مبادا روزی iبه سبب بیان آرای خود با مشکلی مشابه مواجه شوند.
محمد العکیلی عضو فراکسیون دولت قانون پارلمان عراق در این خصوص گفت: لابی هایی در خاورمیانه و اتحادیه اروپا فعالیت می نمایند که هدفشان بازداشتن رسانه های ایرانی از انتقال واقعیت ها iبه مخاطبان است.
العکیلی قطع پخش شبکه های ایرانی از هاتبرد را اقدامی سیاسی دانست و گفت: هجمه غرب iبه رسانه های ایرانی بیانگر میزان تأثیرگذاری و نفوذ این رسانه ها و نگرانی اتحادیه اروپا از گسترش این وضع است.
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.