محکومیت گروگانگیر ایرانی در گوتنبرگ سوئد

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

محکومیت گروگانگیر ایرانی در گوتنبرگ سوئد

مرد ایرانی که جوانی را در سوئد ربوده بود تا از او خسارت موادمخدر توقیف‌شده‌اش را بگیرد به تحمل چهارسال‌و‌نیم زندان محکوم شد.

به گزارش شرق این ایرانی ۵۴ساله که «الف-ج» معرفی شده و به «اژدر» شهرت دارد پیش از این نیز به جرم تخلف مالیاتی به زندان افتاده بود. ماجرا از وقتی آغاز شد که جوان آسیایی ۲۴ساله‌ای به نام «احمد» که در شهر گوتنبرگ زندگی می‌کرد شغلش را از دست داد و دیگر نمی‌توانست کرایه آپارتمانش را بپردازد به همین دلیل تصمیم گرفت آنجا را بدون اطلاع صاحبخانه‌اش برای مدتی به فردی دیگر اجاره بدهد و از این طریق پولی به دست بیاورد. احمد که از قبل اژدر را می‌شناخت با او تماس گرفت و پیشنهادش را مطرح کرد. اژدر که پیش از این مالک باشگاهی شبانه بود و بعد از تعطیلی آنجا نیز وضع مالی خوبی داشت، پذیرفت آپارتمان را از احمد اجاره کند. مدتی بعد از این اتفاق احمد یک روز برای برداشتن نامه‌هایش با استفاده از کلید یدک به آپارتمان رفت و حین جست‌وجو در آنجا مقداری ماده مخدر «کانابیس» (حشیش) پیدا کرد. او که می‌دانست طبق قوانین سوئد اجاره دادن ملک به صورت دست‌دوم و بدون اطلاع مالک خلاف است و مستاجر اصلی مسوولیت هرگونه اتفاقی را در این زمینه برعهده خواهد داشت از ترس اینکه مبادا پایش در روند قاچاق موادمخدر باز شود با پلیس تماس گرفت و همه چیز را اطلاع داد.

ماموران پس از حضور در آپارتمان یک کیلو و ۱۸۳‌گرم ماده مخدر را به همراه ۴۱‌هزار کرون وجه نقد که متعلق به اژدر بود توقیف کردند و ضمن صورتجلسه کردن موضوع رسیدی نیز به احمد دادند. ماموران همچنین به احمد توصیه کردند تا پیش از بازگشت اژدر قفل‌ها را عوض کند و دیگر او را به خانه راه ندهد تا مشکلی برایش پیش نیاید. ساعاتی پس از این ماجرا در حالی که احمد ساختمان را ترک کرده بود اژدر به آنجا بازگشت و وقتی فهمید قفل‌ها عوض شده‌اند در را شکست و وارد شد. او به محض اینکه فهمید از موادمخدر و پول‌هایش خبری نیست به مرد جوان تلفن زد و او را به سرقت متهم و تهدید به قتل کرد. احمد برای اینکه بتواند واقعیت را شرح بدهد با مستاجر غیرقانونی‌اش قراری را ترتیب داد و در این ملاقات رسیدی را که پلیس بابت اموال توقیفی داده بود در اختیار وی گذاشت اما اژدر توضیحات احمد را قانع‌کننده تشخیص نداد و اختلافات آن دو ادامه داشت تا اینکه هر دو نفر تصمیم گرفتند بار دیگر با هم ملاقات کنند. این بار پارکینگ پارک «لیسه‌بری» به عنوان محل ملاقات تعیین شد و در آنجا اژدر که فرد دیگری نیز همراهش بود احمد را به باد کتک گرفت و سپس با تهدید سلاح وی را سوار خودرو کرد و به خانه‌ای متروکه در منطقه «موندال» برد تا به تهدیدهایش ادامه بدهد. احمد بعد از اینکه از دست دو گروگانگیر رها شد به پلیس مراجعه و شکایتی را مطرح کرد.

او گفت: «اژدر و همدستش من را به شدت کتک زدند به طوری که چند بار بی‌هوش شدم. اژدر سلاح کمری‌اش را روی شقیقه‌ام گذاشت و در حالی‌که تهدیدم می‌کرد ماشه را چکاند البته سلاح خالی بود و او فقط می‌خواست مرا بترساند. بعد از این کارها نشانی خانه اعضای خانواده و نامزدم را به من داد و گفت همه آنها را می‌شناسد و اگر تا دو روز دیگر مبلغ ۱۶۴‌هزار کرون را بابت خسارتی که به او وارد شده است پرداخت نکنم همه ما را به قتل می‌رساند. او همچنین تهدید کرد پلیس نباید از این ماجرا مطلع شود اما من که جان خود و اعضای خانواده‌ام را در خطر می‌دیدم تصمیم به طرح شکایت گرفتم.»

ماموران بعد از اطلاع از جزییات واقعه اژدر و همدستش را بازداشت کردند و مشخص شد موادمخدر متعلق به متهم دوم بود. همچنین معلوم شد اژدر زمانی که باشگاه شبانه‌اش را اداره می‌کرد با دستکاری اسناد مالی تخلف مالیاتی انجام داده و به همین سبب به یک سال و ۹ ماه زندان محکوم شده بود. در نهایت این دو نفر محاکمه شدند و قاضی دادگاه بدوی مرد ایرانی را به اتهام آدم‌ربایی به تحمل چهار سال و نیم زندان محکوم کرد. همچنین همدست او به اتهام شرکت در آدم‌ربایی و قاچاق موادمخدر به مجازاتی مشابه محکوم شد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالAugust 27, 2012 06:41 PM  تعداد مشاهده: ۳۲

بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.