مخالفت‌مجلس‌بافوریت‌طرح تسریع‌بازسازی‌مناطق زلزله‌زده!

مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی دو فوریت طرح تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده و مدیریت بحران فاجعه ملی ۲۵ مرداد در آذربایجان شرقی را در دستور کار داشتند.

براساس این گزارش جمعی از نمایندگان به دنبال عدم رسیدگی دقیق به مشکلات مناطق زلزله زده و مردم این مناطق طرحی با قید دو فوریت برای حل مشکلات ارایه کردند.

پس از اظهارات موافق و مخالف مجلس با ۹۹ رای موافق، ۷۴ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر با دو فوریت این طرح موافقت نکردند. تصویب دوفوریت این طرح نیازمند موافقت دوسوم نمایندگان حاضر در مجلس بود. ۴۱ نماینده حاضر در مجلس نیز در این رای گیری شرکت نکردند.

سپس مجلس برای تصویب یک فوریت طرح وارد رای‌گیری شد که مجدداً نمایندگان با ۱۱۰ رای موافق، ۵۵ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع از ۲۳۷ نماینده حاضر به یک فوریت این طرح نیز رای ندادند. ۴۵ نماینده حاضر در مجلس نیز در این رای گیری شرکت نکردند.

به گزارش مهر، مخالفان با طرح مذکور معتقدند به جای تبعیض قائل شدن بین مناطق دچار حادثه باید طرح جامعی برای حوادث غیرمترقبه کل کشور اندیشیده شود زیرا تمام موضوعاتی که در طرح تهیه شده گنجانده شده جزو اختیارات دولت است و هم اکنون دولت می‌تواند از این اختیارات استفاده کند .

از سوی دیگر موافقان فوریت این طرح تاکید داشتند دولت طبق وعده‌ای که داده نمی‌تواند ۴۵ روزه مسکن دایم برای ساکنان مناطق زلزله زده تهیه کند، مشکلات زیادی گریبان مردم این مناطق را گرفته است و هرچه زودتر باید به روند بازسازی سرعت داده شود.

در نهایت نمایندگان با دو فوریت و یک فوریت این طرح موافقت نکردند و طرح به صورت عادی در کمیسیون مربوطه بررسی خواهد شد در حالی که با این وضعیت در صورت بررسی در کمیسیون و حتی تصویب در مجلس نیز طراحان به هدف خود مبنی بر تسریع در روند بازسازی نخواهند رسید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.