مخالفت تولیدکنندگان دارو با مصوبه دولت برای تغییر نرخ ارز دارو

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو گفت: هیچ خبری از توقف ترخیص دارو از گمرک ندارم اما تولیدکنندگان دارو با ابلاغیه تازه دولت مبنی بر تغییر نرخ ارز دارو و بازگشت آن به ارز ۱۲۲۶ تومانی مخالفند.

محمود نجفی در گفت و گو با فارس، دربارهٔ توقف ترخیص دارو از گمرک به سبب تغییر نرخ ارز دارو گفت: هیچ خبری از توقف ترخیص دارو از گمرک نشنیده‌ایم و تا جایی که خبر داریم ترخیص دارو از گمرک ادامه دارد مگر اینکه امروز اتفاق تازهی افتاده باشد.

وی افزود: با وجود این دولت به دستگاههای زیر مجموعه خود دربارهٔ بازگشت ارز مرجع برای کالاهای اساسی از جمله دارو به ارز ۱۲۲۶ تومانی ابلاغیه فرستاده است اما تولید کنندگان دارو با این ابلاغیه مخالف می باشند.

نجفی ادامه داد:‌ اگر تغییر نرخ ارز مرجع برای دارو از ارز ۲۴۷۷ به ارز ۱۲۲۶ تومانی برگردد مشکلات عدیده‌ای برای تولید کنندگان دارو به وجود می‌آید زیرا اگر این اتفاق بیفتد نرخ دارو نیز تغییر می‌کند در حالی که افزایش قیمت داروهای تولید داخل فقط به خاطر تغییر ارز مواد  اولیه دارویی وارداتی نبوده و واردات بسیاری از ملزومات صنایع دارویی با ارز آزاد است ضمن اینکه تورم واقعی بازار داخلی نیز در تغییر قیمت داروهای داخلی موثر بوده است.

وی گفت:‌ با توجه به اینکه قیمت داروهای خارجی ساخته شده وارداتی مستقیماً به قیمت ارز بستگی دارد، ممکن است تغییر ارز دارو و تغییر قیمت این داروها در کشور توجیه به خصوص در مورد داروهای اساسی و یارانه‌ا‌ی داشته باشد و اگر این اتفاق برای داروهای وارداتی بیفتد احتمالاً کسی مخالف نیست اما در مورد داروهای تولید داخل تولید کنندگان داخلی مخالف بازگشت ارز دارو به قیمت ۱۲۲۶ تومانی می باشند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.