مخالفت مجلس با معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی تا ۱۰۰ متر مربع درکلان شهرها

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نمایندگان با معافیت مالیاتی مالکان واحدهای مسکونی استیجاری که زیربنای مفید آنها در تهران و کلان شهرها تا مجموع ۱۰۰ متر مربع، دیگر شهرها تا مجموع ۱۵۰ متر مربع و سایر نقاط تا ۲۰۰ متر مربع است مخالفت کردند.

نمایندگان در نشست علنی چهارشنبه ۷ اسفند ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با بند ۱۱ این لایحه دربارهٔ شرایط تازه معافیت مالیاتی واحدهای مسکونی مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری مجلس، در صورت تصویب بند ۱۱ لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، مالکان نسبت به واحد یا واحدهای مسکونی استیجاری که زیربنای مفید آن در تهران و کلان‌شهرها تا مجموع (۱۰۰) متر مربع و در دیگر شهرها تا مجموع (۱۵۰) متر مربع و در سایر نقاط تا مجموع (۲۰۰) متر مربع باشند از پرداخت مالیات بر درآمد اجاره املاک معاف می‌شدند که با پیشنهاد شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بند مذکور حذف و ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر پرداخت مالیات از سوی مالکان این واحدهای مسکونی به قوت خود باقی ماند.

گفتنی است پیشنهاد شکری مبنی بر حذف بند ۱۱ لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با ۱۰۰ رأی موافق، ۴۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.