مدال شیرین طلای دنیا برای امیر ایران/ علی اکبری اولین قهرمان ایران در سنگین وزن کشتی فرنگی

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > کشتی – امیر علی اکبری دلاور تهرانی توانست دومین مدال طلای بازی های جهانی و اولین طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران را کسب کند.

به گزارش ممتاز ؛ امیر علی اکبری که به دسته سنگین وزن کشتی فرنگی آمده است بعد از کشتی های درخشان و شکست دادن رقیبان سرشناسی از سوئد ، آلمان و رضا کایالپ ترک در فینال به مصاف نیکی نابی از استونی رفت. نابی که نایب قهرمان المپیک لندن بود. امیر اما بعد از اتفاقات ناگواری برایش افتاده بود ، سعی داشت آن دو سال خانه نشینی را فراموش کند و به لطف دعاهای خانواده اش که قرآن به سر داشتند و دست به دعا ، اولین طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی ایران را کسب کند. او در بازی فینال عالی و دلیر پا به میدان گذاشت و توانست دو بار با خارج کردن پای رقیبش از تشک در ۳ دقیقه اول ، ۲ امتیاز از رقیبش پیش بیفتد. 

او در دو دقیقه سوم هم بسیار زود یک خاک از حریفش گرفت و ۴ امتیاز پیش افتاد و اصلا قدمی به عقب نمی گذاشت. علی اکبری در ادامه بازی هم با یک کشتی رو به جلو و با استفاده از قدرت بدنی بالایش توانست حریف قدرش را به عقب براند. او در میان تشویق های یکصدای ایرانیان حاضر در سالن آخرین طلای مسابقات جهانی را برد.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.