مدعیان اروپایی به راحتی پیروز شدند

اسپانیا با یک پیروزی چهار برصفر در خانه بلاروس در مینسک به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از فرانسه در گروه ۹ قرار گرفت و آلمان نیز با کسب یک پیروزی شش بر یک در خانه ایرلند جنوبی چنان شکست سختی به این تیم داد تا هرگز از یاد نبرد.

انگلیس نیز حریف نه چندان مطرح خود سن مارینو را در ورزشگاه ویمبلی به راحتی با نتیجه پرگل پنج بر صفر مغلوب کرد ، ایتالیا قهرمان پیشین جهان سه بر یک از سد ارمنستان گذشت و روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ با پیروزی یک بر صفر بر پرتغال تیم تحت رهبری کریستیانو رونالدو عزم خود را برای رسیدن به برزیل هموار کرد.

در این میان ، آلمان با شکست سنگین ایرلند که با مشکل مصدومیت بسیاری از بازیکنانش روبرو شده بود موقعیت خود را در گروه سه محکم تر کرد.

آلمان درسی به شاگردان ˈ جبووانی تراپاتونی ˈ داد که تنها حکایت تلخ آن باید در کتاب های تاریخ نوشته شود.

تراپاتونی به رغم در اختیار نداشتن تعدادی از بازیکنان ثابت خود، اکنون باید پاسخگوی هوادارانی باشد که تداوم هدایت تیم ملی ایرلند توسط وی را به زیر سوال برده اند چرا که این سرمربی ایتالیایی قول داده بود، ایرلند را احیاء کند.

این در حالی است که سوئدیهای هم گروه آلمان به سختی توانستند بر تیم غیر مطرح جزایر فارو با نتیجه دو بر یک پیروز شوند.

هلند پس از پیروزی سه بر صفر بر آندورا به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از رومانی قرار گرفت که در خانه ترکیه یک بر صفر بر این تیم چیره شد.

ایسلند پس از پیروزی دو بر یک بر آلبانی در فاصله یک امتیازی سوییس صدرنشین گروه پنج که یک بر یک توسط نروژ متوفف شد، قرار گرفت. اما در گروه هفت یک ترافیک در بالای جدول ایجاد شد چرا که هر سه تیم یونان ، بوسنی و هرزگوین و اسلوواکی هفت امتیازی هستند.

بلژیک سه بر صفر صربستان را شکست داد تا به طور مشترک صدرنشین گروه یک شود.

ولز نیز پس از پیروزی دو بر یک بر اسکاتلند در یک دیدار دیدنی به نخستین امتیاز ات خود در این گروه دست یافت .

صدرنشین های هر یک از ۹ گروه رقابت های مقدماتی جام جهانی در اروپا مستقیما جواز حضور در برزیل را دریافت خواهند کرد و هشت تیم برتر دوم برای گرفتن این جواز مجبورند در مرحله پلی آف بازی کنند.

مترجمام ۱۴۰۳ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.