مدودف: روسیه به هیچ وجه خواهان تقسیم سوریه و ایجاد کانون آشوب تازه در خاورمیانه نیست

۰۸م آذر ،

AFP02.jpg

نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر مخالفت کرملین با هرگونه مداخله در امور داخلی دیگر کشورها گفت که حمایت‌های مسکو از سوریه به معنی حمایت از بشار اسد نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژان مارک آمیرو، همتای فرانسوی خود گفت: ما هیچ رابطه خاصی با بشار اسد، رئیس‌ جمهور سوریه نداریم چنانکه پیش از ما اتحاد شوروی سابق نیز با پدرش حافظ اسد رابطه‌ای ویژه نداشت.

وی گفت: روابط مسکو و دمشق روابطی کاملا عادی است و وجود روابط ویژه روسیه – سوریه در حال حاضر صحت ندارد.

مدودف گفت: مسکو هرگز برای حمایت از شخص بشار اسد تلاش نمی‌کند چرا که هیچ رابطه ویژه‌ای میان مسکو و اسد وجود ندارد، حمایت از نظام‌های سیاسی در کشورهای دیگر از برنامه‌های دولت روسیه نیست.

نخست‌وزیر روسیه ابراز امیدواری کرد که جنایت‌های قومی و طایفه‌ای در سوریه رخ ندهد، وی گفت: دولت و مخالفان سوریه هر دو به یک اندازه در کشتارها مسئولند.

مدودف در ادامه با اعلام مخالفت کشورش با هرگونه دخالت در امور داخلی سوریه خاطرنشان کرد: ما دخالت در امور داخلی کشورهایی که دارای حاکمیت و تمامیت ارضی می باشند هر چند به دلایل انسانی و تحت نظارت حقوق بشر را اقدامی نادرست می‌دانیم و بر خلاف بعضی از هم‌پیمانان غربی‌مان از جمله فرانسه معتقدیم که حل و فصل بحران سوریه باید به دست خود مردم این کشور محقق شود.

نخست‌وزیر روسیه پیش از این نیز گفته بود که روسیه به هیچ وجه خواهان تقسیم سوریه و ایجاد کانون آشوب تازه در خاورمیانه نیست چرا که این مساله نه به نفع سوریه، نه فرانسه و نه روسیه است.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد: تنها راه حل و فصل درگیری‌های سوریه و پایان دادن به مشکلات این کشور همکاری مقام‌های سوریه و مخالفان با یکدیگر برای پایان دادن به درگیری‌های خشونت آمیز و اجازه ندادن به دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی کشورشان است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.