مدیران بحران فعلی اروپا افرادی بی کفایت اند

صدراعظم اسبق آلمان، مدیران بحران بدهی های اروپا را به فقدان توانایی و قدرت عمل در تصمیم گیری متهم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آ.آر.دِ،  “هلموت اشمیت” در گفتگو با ساندرا مایشبرگر، مجری شبکه اول تلویزیون دولتی آلمان، بحران فعلی در منطقه یورو را تصنعی خواند و آنرا مربوط به پول واحد اروپایی، یورو ندانست بلکه آنرا بحران بدهی های این منطقه عنوان و خاطر نشان کرد: در اواخر سال ۲۰۰۸ میلادی که بحران جهانی بازارهای سرمایه خود را بروز داد، مصوبات بین المللی برای قانونمند کردن این بازارها بویژه از سوی آمریکا و اروپا به تصویب رسید اما در عین حال این مصوبات، اجرایی نشد.

اشمیت ۹۳ ساله که از سیاستمداران باسابقه حزب سوسیال دموکرات آلمان است با اشاره به اینکه تمامی چترهای نجات مالی یورویی که تاکنون تمهید شده اند برای حل بحران بدهی های این منطقه ناکافی اند، تاکید کرد: آنچه بیش از همه برای مقابله با این بحران ضروری به نظر می رسد، توانایی در تصمیم گیری و قدرت عمل است.

وی سپس در خصوص خروج یونان از منطقه یورو هشدار داد و افزود: نباید این تاریخ مشهود را نامشهود کنیم.

هلموت اشمیت سپس این فقدان عمل در تصمیم گیری مقامات اروپایی را تحت تاثیر قانون اساسی شکست خورده اروپا دانست و با بیان اینکه برخوردار نبودن از یک مبنا و نظام حقوقی مدون برای اجرای اقدامات مشترک را نیز باید از جمله عوامل ناتوانی مقامات اروپایی در مقابله با بحران موجود دانست، اضافه کرد: اوضاع اروپا هیچگاه به این اندازه جدی نبوده است.

صدراعظم اسبق آلمان که پیشتر علاوه بر عنوان صدراعظمی در سمتهای وزیر دفاع، دارایی، اقتصاد و امور خارجه آلمان نیز مشغول بوده است، خاطر نشان کرد: اروپایی ها واقعا هنوز نفهمیده اند که اگر بدنبال اثرگذاری بر دنیا هستند باید بشدت خود را بر اجرای اقدامات مشترک وابسته و متکی کنند.

اشمیت که بر اساس نظرسنجی ها ، محبوب ترین صدراعظم و محبوب ترین سیاستمدار آلمان پس از جنگ جهانی دوم در بین مردم آلمان است در خصوص نقش راهبردی و هدایتگر آلمان در اروپا گفت این نقش آفرینی را از طریق آلمان منتفی است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.