مدیران جدید سازمان سینمایی معرفی می‌شوند/حق ما حضور در برنامه “هفت” است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی،در حاشیه نشست وزیر فرهنگ و ارشاد با سینماگران کشور یمن در جمع خبرنگاران درخصوص پیشنهاد حوزه هنری برای حضور نماینده خود در شورای پروانه نمایش و اکران گفت:این پیشنهاد از سوی هر فردی می‌تواند مطرح شود که حوزه هنری هم این پیشنهاد را مطرح کرده است.
وی افزود:ماموریت های حاکمیتی به هیچ عنوان قابل واگذاری نیست و آیین‌نامه‌ای که این ترکیب در شورای پروانه نمایش براساس مصوبه وزیران است و هر تغییری باید در شورای هیئت وزیران مطرح و توسط آنان تثبیت شود.
جواد شمقدری درخصوص اختصاص بودجه ۲٫۵ میلیاردی از سوی بنیاد گسترش سینمای مستند به فیلم “لاله” ساخته‌ی اسدالله نیک نژاد گفت:این فیلم تجربه جدیدی است از آن جهت که بسیاری از فیلم‌ها علیه ایران ساخته شده و در آن طرف دنیا با زبان انگلیسی و بازیگران انگلیسی زبان پخش می شود.
وی در این باره افزود:ما احساس کردیم برای بین‌المللی شدن این فیلم از زبان معرفی شده در سطح جهان به عنوان زبان بین‌المللی و بازیگران خارجی آشنا با این زبان استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد:فیلم “لاله” تجربه جدیدی است و امیدوارم تجربه موفقی باشد.
شمقدری درخصوص صحت بودجه ۲٫۵ میلیاردی به این فیلم اظهارداشت:زمانی که فیلم وارد عرصه بین‌المللی می‌شود،اضافه شدن یک صفر جلوی بودجه ساخت آن نیز امری طبیعی است.

*معرفی مدیران جدید سازمان سینمایی
جواد شمقدری درخصوص فعالیت سازمان سینمایی عنوان کرد:سازمان سینمایی فعالیت خود را آغاز کرده و در دو هفته آینده مدیران جدید را معرفی خواهد کرد و امکان دارد برخی از این افراد جدید نبوده ولی عنوان و سمت جدید خواهند داشت.
وی درباره اینکه آیا زیرمجموعه‌های سینمایی ارتقا پیدا خواهند کرد،‌اظهار داشت:این جریان در حال حاضر بیشتر ناظر به ساختار درونی خود ستاد مرکزی است؛ولی در مرحله دوم درباره موسسات سینمایی بحث خواهد شد و امیدواریم این تسهیلات به نفع ارتقای سینمای ایران باشد.

*امکان تغییر میرعلایی وجوددارد
شمقدری درخصوص زمان برگزاری جشنواره کودک و مدیر اجرایی آن گفت:زمان برگزاری کودک در روز جهانی کودک خواهد بود و با توجه به اینکه در آستانه شروع مجدد و فعالیت سازمان سینمایی هستیم،امکان تغییر جایگاه هر فردی از جمله “میرعلایی” نیز وجود دارد که طی ۱۰ روز آینده مدیران جدید معرفی خواهند شد.

* افزایش دو سانس سینما در ماه رمضان

شمقدری درخصوص طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان بیان کرد:شب‌های ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است که به مانند سال‌های قبل اجرای این طرح را در سینما‌ها داشته باشیم که با  اجرای این طرح سالن سینما‌ها ۲ سانس بیشتر نمایش خواهند داشت.
وی درخصوص اینکه آیا فیلم‌های خاصی در این طرح اکران خواهند شد،افزود:شورای صنفی و علیرضا سجادپور درحال بررسی هستند که علاوه بر فیلم‌های روی پرده،‌فیلم‌هایی دیگری نیز اکران شوند.

* طرح اکران مخاطب خاص با شیوه‌ای متفاوت تداوم می‌یابد

وی درخصوص طرح اکران مخاطب خاص گفت:طرح اکران مخاطب خاص در سال گذشته نقاط ضعف و مثبتی داشت و در جلسه‌ای با جمع بندی این موضوع این طرح را امسال به شیوه متفاوتی ادامه خواهیم داد.

* حق ما حضور در برنامه‌سینمایی “هفت” است

جواد شمقدری درخصوص حضور خود در این هفته برنامه سینمایی “هفت” اظهار داشت:حق ما این است که در یک برنامه از برنامه‌های سینمایی “هفت” حضور داشته باشیم،البته شاید ما از حقمان بگذریم./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.