مدیرعامل بانک رفاه: فعالیت پولشویی را اطلاع رسانی کنید

۳۱اردیبهشت،

بینا- مدیرعامل بانک رفاه گفت: پولشویی مشکلی است که همه دنیا با آن دست به گریبان است و ابزاری شده است که کشورهای غربی و استکباری ازآن سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش بنکر (Banker)، محمّدرضا نظری، با اعلام این مطلب افزود: هر کسی که همسو با منافع این قدرت‌ها حرکت می‌کند مشکلی ندارد امّا حتّی کشورهای مستقلی چون ایران که قانون پولشویی تصویب کرده است، همواره در معرض اتهام قرار دارند.
مدیرعامل بانک با طرح این سؤال که “وظیفه ما چیست ” تصریح کرد: مشکل اصلی در مبارزه با پولشویی ضعف اطلاع‌رسانی است و ما متأسفانه نتوانسته‌ایم کارها و فعالیّت‌های خوبی که در این حوزه انجام داده‌ایم را به نحو مطلوبی در داخل کشور و نیز عرصه بین‌الملل انعکاس دهیم.
نظری ادامه داد: برخلاف سایر حوزه ها باید درعرصه پولشویی، برنامه وفعالیت ها را حتی اگرکوچک باشد به بهترین شکل ممکن وبا استفاده از وسایل ارتباط جمعی اطلاع رسانی کنیم.
نایب رئیس هیأت مدیره بانک رفاه، نقش آموزش را در این موضوع مهم برشمرد و گفت: برای انتقال موضوع پولشویی و اهمیّت آن به بدنه بانک، باید آموزش‌های مؤثر و کاربردی در دستور کار قرار گیرد، امّا با توجه به اهمیّت آن، باید محتاطانه، با درایت و تدبیر خاص خودش همراه باشد.
نظری ادامه داد: پولشویی موضوعی فنی و تخصصی است و آموزش ها نیز باید به گونه ای باشد که مشکل ایجاد نکند. برای آموزش نیز می توان علاوه براستفاده از دانش و تخصص مدرسان بانک از متخصصان و صاحب نظران خارج بانک هم بهره برد .
مدیرعامل دربارهٔ دستورالعمل‌های بانک مرکزی و فرا بانکی گفت: دستورالعمل‌های داخلی بانک با برنامه‌ریزی مناسب انجام شود و در مورد فرا بانکی‌ها نیز بانک‌رفاه می‌تواند به عنوان متولی کار، پیشنهادهای خود را در شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح کند تا با استفاده از ظرفیت‌های این شورا این دستورالعمل‌ها نیز حالت اجرایی به خود بگیرد.
نایب رئیس هیأت مدیره دربارهٔ مسدود کردن حساب‌های اشخاص حقوقی فاقد شناسه گفت: چنین برنامه‌هایی باید با دقت و هوشیاری ویژه‌ای انجام شود، چرا که ممکن است یک عمل حساب نشده و نسنجیده، مشکلات بسیاری همچون نارضایتی مشتریان و خروج سپرده‌ها را به همراه داشته باشد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.