مدیرعامل مترو:خانه‌ام را گرو گذاشته‌ام تا پروژه‌ها را ادامه دهم!

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه ۵ ماه است نسیه کار می‌کنیم، گفت: وام گرفته‌ام و خانه‌ام را گرو گذاشته‌ام تا بتوانم پروژه‌ها را ادامه دهم.
هابیل درویش در حاشیه مراسم ورود دستگاه مکانیزه حفاری تونل مترو (TBM) به ایستگاه میدان منیریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط ۳ مترو از مناطق بسیار قدیمی عبور می‌کند که مشکلات فراوانی به وجود آورده است.
وی گفت: از جمله این مشکلات وجود قنات‌های بسیار زیاد، حفره‌های زیرزمینی، خاک‌های فرسوده و تجهیزات بسیار قدیمی است که قدمت بعضی از آنها به بیش از ۵۰ سال می‌رسد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود: در ۶ ماه نخست سال هیچ گونه اعتبار عمرانی از سوی دولت به مترو پرداخت نشده است.
درویش با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان در ماه هزینه توسعه مترو است گفت: بیش از ۲۰ هزار پرسنل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در مترو فعالیت دارد.
وی با اشاره به اینکه مقایسه پروژه‌های مترو با سایر پروژه‌های عمرانی انصاف نیست، یادآور شد: امروز ۵ ماه است که به صورت نسیه کار می‌کنیم، وام گرفته‌ام و خانه‌ام را گرو گذاشته‌ام که بتوانم این پروژه را ادامه دهم.
درویش گفت: با همه مشکلات امروز براساس زمان‌بندی که از قبل داشته‌ایم به ایستگاه منیریه رسیده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بلند‌ترین خط مترو که همان خط ۳ است به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود: فاز اول خط ۳ در کمتر از یک ماه آینده از چهارراه ولیعصر تا مصلی به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم این خط از کمربندی آزادگان تا چهارراه ولیعصر به طول ۱۲ کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید که در سر جمع به ۱۹ کیلومتر می‌رسد.
وی به نوسانات بازار ارز اشاره کرد و گفت: این نوسانات بر توسعه مترو نیز اثرگذار بوده است؛ آهنی که کیلویی ۸۰۰ تومان بوده در حال حاضر به بیش از ۲ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری ۹۰ واگن به خطوط مترو اضافه می‌شود یادآور شد: این تعداد از ۱۷۰ واگنی است که به کمک شهرداری تهیه شده است.
وی گفت: این ۹۰ واگن در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در ماه‌های آینده نیز مابقی واگن‌ها به خطوط مترو اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: با بهره‌برداری از این ۱۷۰ واگن بیش از ۵۰۰ هزار سفر به سفرهای مترو افزوده خواهد شد.
۴۵۴۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.