مدیریت بحران یکپارچه نیست و جزیره ای عمل می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بیادی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر این اتفاق در چند جبهه به طور همزمان رخ می داد خطر بزرگی شهر را تهدید می کرد گفت: مطمئنا در هنگام چنین اتفاقی مدیریت بحران عملکرد موفقی نداشت بجز مدیریت لازم است که تمام نهادهای مسئول پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه تمام این اتفاقات هشداری از سوی خدا برای پیشگیری از حوادث احتمالی است گفت: اگر زلزله ای برای تهران رخ دهد امکان اداره این بحران را نداریم.

بیادی با اشاره به ریزش ساختمان مسجد حضرت رقیه گفت: بافتهای فرسوده ما به گونه ای است که اگر تریلی از کنار آن ترمز کند ااحتمال ریزش همه آنها وجود دارد

وی افزود: مدیریت شهری هر امتیازی را که می توانسته برای تشویق مردم در امر نوسازی در نظر گرفته است و اگر قرار باشد هزینه های دیگری را متقبل شود باید مجلس و دولت نیز در آن ورود پیدا کند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در هنگام زلزله ستاد بحران عملکرد موفقی نخواهد داشت گفت: مسئولان و نهادهایی که در زمان بحران دخیل هستند باید پای کار بیایند. در سیلاب هفته گذشته چه تعداد از این سازمانها به موضوع ورود پیدا کردند و با چه سرعتی، این موضوع هشدار بزرگی برای تهران است. متاسفانه مدیریت بحران ما یکپارچه نیست و به صورت جزیره ای عمل می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سایر نقاط دنیا از باران به بهترین نحو استفاده می شود. به طور مثال در استرالیا از آب باران ذخیره و برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده می شود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.