مدیر حوزه‌های علمیه فارس: ۵۰ حوزه علمیه در فارس فعال است

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: سال گذشته و در قالب یک طرح پایلوت با همکاری آموزش و پرورش استان، طرح مدارس “امین” در فارس و در سطح چهار مدرسه اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق در جمع خبرنگاران افزود: در مدارس امین مدیریت آموزشی و اداری برعهده آموزش و پرورش اما بخش فرهنگی و مذهبی برعهده حوزه علمیه و به‌نوعی تعامل بین این دو نهاد است.

این مقام روحانی با بیان این‌که مدارس تیزهوشان در سطح فارس خواستار ایجاد مدرسه امین هستند، خاطرنشان کرد: در استان پنج مدرسه علمیه سفیران هدایت راه‌اندازی شده و فعال است که طلاب در این مدارس، بیشتر از دیگر حوزه‌های علمیه با مباحث عملی و بحث‌های روز آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به حضور و تحصیل بالغ بر پنج هزار طلبه در سطح حوزه‌های علمیه در استان فارس، گفت: نقطه مطلوب با توجه به جمعیت فارس ۱۵ هزار طلبه است که با آن فاصله زیادی داریم.

رحیمی‌صادق با بیان این‌که دو هزار نفر در مناطق مختلف فارس به عنوان روحانی طرح هجرت کوتاه مدت، با حوزه علمیه همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ نفر استاد و ۲۵۰ نفر روحانی طرح هجرت بلند مدت نیز در استان فعال هستند اما هنوز ۵۰ نقطه در سطح استان وجود دارد که نیازمند حضور مبلغ طرح هجرت است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس در بخشی از این نشست با بیان این‌که امسال در دهه اول محرم ۲ هزار روحانی به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند، گفت: این البته به‌غیر از روحانیونی است که از سوی اوقاف یا تبلیغات اسلامی اعزام می‌شوند.

وی حوزه‌های علیمه را رسانه‌هایی تاثیرگذار دانست که تمام ظرفیت آنها در خدمت انقلاب و نظام اسلامی قرار داشته و دارد و گفت: ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه هنوز به‌صورت کامل شناخته و از آنها استفاده نشده است.

رحیمی‌صادق تعداد حوزه‌های علمیه فعال در فارس را ۵۰ حوزه اعلام و خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۲۰ تقاضای تاسیس حوزه علمیه در سطح استان وجود دارد که مراحل بررسی کارشناسی را طی می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.