مد و دکوراسیون لاکچری به سبک میسونی!

۱۲ تیرماه ۱۳،

مجله زندگی ایده آل:اوتاویو میسونی طراح خانه مد ایتالیا در ۹۲سالگی درگذشت! حتما با خودتان می‌گویید خب روحش شاد؛ عجله نکنید ما به شما می‌گوییم ماجرا از چه قرار است.خیلی از ایتالیایی‌ها با شنیدن این خبر یکه خوردند چون برای آنها برند میسونی برابر است با طراحی لباس‌های بسیار آراسته و لاکچری. لباس‌هایی که با پوشیدن آن می‌توانستند خوش‌پوشی‌شان را به رخ بکشند! حالا همین خبر بهانه شد تا شما را با این برند جهانی آشنا کنیم، برندی که خود شما هم بدون اینکه نامش را بدانید با طراحی‌هایش آشنا بودید!برای شناخت این برند کافی است به حافظه تصویری‌تان رجوع کنید! حتما شما هم تا به حال کلی پارچه و لباس با طراحی‌های زیگ‌زاگ و پر از رنگ دیده‌اید بدون اینکه بدانید خالق این ایده اوتاویو میسونی است و برند ایتالیایی‌ میسونی!

از المپیک تا خانه مد!

المپیک ۱۹۴۸ نقطه آغاز شکل‌گیری خانه مد ایتالیایی میسونی و برند Missoni بود! ماجرای این آغاز متفاوت هم از این قرار است؛ اوتاویو میسونی یوگوسلاو در المپیک سال ۱۹۴۸ برای شرکت در رشته دوو‌میدانی، ورزشی که در آن به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کرد، به لندن سفر کرد. این سفر هم همان و آشنا شدن با رزیتا جلمینی، همسر آینده ایتالیایی‌اش هم همان!  در آن زمان بستگان رزیتا در شمال ایتالیا به کسب و کار نساجی مشغول بودند؛ بنابراین می‌بینید که کم کم تمام اجزای این معادله فراهم شد، فقط کافی است آنها را کنار هم بنشانید تا برسید به تولد برند ایتالیایی میسونی! ۵ سال بعد از این ازدواج یعنی در سال ۱۹۵۳ خانه مد میسونی در شهرمیلان ایتالیا توسط« اوتاویو» و « رزیتا» بنیانگذاری شد. به همین سادگی!

هرچه که شما بخواهید

دامنه طراحی‌های میسونی آنقدر گسترده است که علاقه‌مندانش را در هر سن و سال و با هر سلیقه‌ای  راضی نگه‌دارد. خانم‌ها، آقایان و حتی کودکان هم می‌توانند در میان طراحی‌های این برندبه انتخاب‌های دلخواه‌شان برسند.از آن مهم‌تر اینکه طراحی‌های میسونی محدود به لباس نیست. آنها غیر از طراحی‌ لباس‌های شب، لباس‌های کاربردی و مناسب برای استفاده روزمره و… در طراحی کیف،کفش و اکسسورایز( عینک، زیورآلات و…)، هم دستی دارند. البته با حفظ سبک یعنی الگوی هندسی با قالب زیگ‌زاگ! اما همچنان شهرت اصلی‌شان مربوط به طراحی‌های خلاقانه‌اش در زمینه پوشاک است.

 غریبه آشنا!شاید خود برند میسونی برای ما ایرانی‌هاچندان شناخته شده نباشد اما شک نکنید خود شما نمونه طراحی‌هایش راتا به حال هزار بار دیده‌اید، البته بدون اینکه بدانید ماجرا ازچه قرار است! اوتاویو و همسرش رزیتا مبنای طراحی‌های‌شان را روی پارچه‌های کشباف و بافت گذاشتند. آنها از ویژگی‌های منحصر به فرد این پارچه به نفع خودشان استفاده کردند و طراحی‌های‌شان را با داخلمایه‌های هندسی به دنیای مد ارائه کردند. شناخته‌ترین و البته پرطرفدارترین طراحی‌های آنها هم الگو‌های «زیگ‌زاگ» مانندشان است. آنها در هر مجموعه از طراحی‌های‌شان فرم آشنای زیگ‌زاگ را با بازی رنگ و به شکل‌های بسیار متنوع و پر از خلاقیت به کار گرفتند، آن هم با اصرار و پافشاری بر حفظ چارچوب اصلی این الگوی هندسی و به دنبال همین تاکید حالا می‌توان گفت فرم هندسی زیگ‌زاگ به نوعی مهر برند میسونی است! بنابراین کافی است برای شناخت این برند به حافظه تصویری‌تان رجوع کنید! حتما شما هم تا به حال کلی پارچه و لباس با طراحی‌های زیگ‌زاگ دیده‌اید بدون اینکه بدانید خالق این ایده اوتاویو میسونی است و برند ایتالیایی‌ مشهورش میسونی!

ستاره‌های میسونی پوش!

برند میسونی از همان ابتدای حضورش در صنعت مد توانست جایگاه قابل قبولی برای خودش تعریف کند به طوری که با استقبال بی‌سابقه‌ای از طرف سلی‌بریتی‌ها یا همان ستاره‌های خودمان روبه‌رو شد.کامرون دیاز، دمی‌مور، شارن استون، نیکل کیدمن، بلیک لیولی، جنیفرلوپز و جولیا رابرتز تنها تعدادی از چهره‌های آشنایی می باشند که میسونی می‌پوشند!

 در ایران سراغش را نگیرید!

این برند از برندهای لاکچری ایتالیایی است و در نتیجه بسیار گران قیمت. البته این نمی‌تواند سبب قانع‌کننده‌ای برای عدم حضورش در ایران باشد؛ اما به هر سبب هیچ نمایندگی رسمی برای این برند در ایران وجود ندارد. مزون‌هایی که به طور خصوصی فعالیت می‌کنند گاهی به طراحی‌های این برند سرک می‌زنند و نمونه‌های محدودی از تولیداتش را با قیمت‌های بسیار سرسام‌آور به ایران می‌آورند که خب سرنوشت آنها هم کاملا روشن است؛ ماجرای از ما بهتران را که خودتان بهتر می‌دانید! با این توضیحات شما از این به بعد حواس‌تان باشدهرجا نمونه‌ای از لباس‌هایی با تاروپودهای رنگی دیدید که الگوی هندسی زیگ‌زاگ در شکل و شمایلی خلاقانه در آن خود نمایی می‌کند، شک نکنید که یک طراح یا تولید کننده زیرک در خلق آن از طراحی‌های برند میسونی کپی‌برداری کرده!کیفیت دوخت و جزئیاتش را هم بگذارید به حساب شانس‌تان.

رنگین کمانی از رنگ

تمام دنیا طراحی‌های میسونی را به خاطر الگوهای هندسی‌‌‌ متفاوتش از خطوط راه‌راه گرفته تا زیگ‌زاگ‌های هندسی و حتی گل‌های انتزاعی که به سبک خودش در طراحی‌ها حضور دارد، می‌شناسند. البته طراحی‌های میسونی یک مشخصه کلی دیگر هم دارند که آن هم حضور تونالیته‌ای از رنگ در آنهاست. کمتر طرحی از میسونی می‌بینید که طیفی از رنگ در آن حضور نداشته باشد! شهرت دیگر میسونی به سبب تنوع در جنس پارچه‌هایی است که سراغ آنها می‌رود. در طراحی‌های این برند می‌توانید ردی از اغلب پارچه‌ها،  از پارچه‌های پشمی گرفته تا کتان، لینن، ریون(ابریشم مصنوعی) و ابریشم طبیعی پیدا ‌کنید.

  دکوراسیون به سبک میسونی

میسونی چند سالی است ( دقیقا از سال ۲۰۰۵ ) که به حوزه دکوراسیون داخلی، طراحی مبلمان و پارچه‌های پرده‌ای هم وارد شده. البته همچنان با حفظ سبک و استایل خاص طراحی‌هایش یعنی همان الگوهای هندسی در قالب خطوط زیگ‌زاگ، راه‌راه و تاروپودهای رنگی! حضور موفق میسونی در زمینه طراحی داخلی به ساخت هتل‌های معروف میسونی در اسکاتلند، کویت، عمان، برزیل، ترکیه و… منجر شد و این روند قرار است ادامه پیدا کند تا هتل‌های معروف و لاکچری میسونی در کل جهان به ۳۰ برسد!


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.