مذاکرات ایران و آژانس پایان یافت

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز:

مذاکرات ایران و آژانس که در چارچوب بیانیه مشترک روز شنبه آغاز و صبح امروز (یک‌شنبه) نیز ادامه داشت دقایقی پیش پایان یافت.

هیات‌های کارشناسی و فنی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در چارچوب “بیانیه مشترک” که ۲۰ آبان میان دو طرف در تهران امضا شد در دو روز شنبه و یک شنبه طی دو مرحله مذاکره کردند.

براساس بیانیه مشترک قرار است در چارچوب یک سند مورد توافق ایران به سوالات و ابهامات آنان دربارهٔ سوالات و ابهامات باقی مانده در برنامه هسته‌ای‌اش پاسخ دهد. در همین چارچوب و در گام اول اجرای بیانیه مشترک ایران به شش موضوع مورد نظر آژانس طی سه ماهه گذشته پاسخ داده است قرار است نتیجه همکاری‌های ایران در این چارچوب در گزارش بعدی مدیر کل آژانس منتشر شود.

 در دور دوم مذاکرات ایران و آژانس قرار بود دو طرف دربارهٔ دیگر سوالات آژانس و چگونگی پاسخ به آنها گفت‌وگو کنند.

براساس اعلام آژانس به نظر می‌آید موضوع مطالعات ادعایی و ابعاد احتمالی نظامی از مهمترین موضوعات در این گفت‌وگوها بوده باشد.

رضا نجفی نماینده ایران در آژانس و ترو واریو رانتا معاون مدیر کل آژانس در امور پادمان‌ها سرپرستی هیات‌های کارشناسی و فنی ایران و آژانس برعهده داشتند.

پیش از این اعلام شده بود در پایان این دور از مذاکرات در روز یکشنبه دو طرف بیانیه مشترک دربارهٔ نتیجه گفت‌وگوها منتشر کنند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.