مذاکرات با ۱+۵ ادامه خواهد داشت

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه با بیان اینکه مذاکرات با ۱+۵ ادامه دارد گفت: منتظر تعیین گروه مذاکره‌کننده از سوی روحانی هستیم.

به گزارش فارس، علی‎اکبر صالحی وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی دربارهٔ آخرین تحولات و اتفاقهای مرتبط با سیاست خارجی کشور گفت: خوشبختانه همانگونه که سال قبل اعلام کردیم، سال آینده خورشیدی ما سال خوبی خواهد بود و هم اکنون علائم این را نشان می‌دهد.

وی دربارهٔ انجام مذاکرات بین ایران و ۱+۵ در زمان دولت آقای روحانی گفت: نامه‌ای در این باره رد و بدل نشده اما به طور حتم مذاکرات ادامه خواهد داشت و منتظریم تا آقای روحانی به طور رسمی مسئولیت را عهده‌دار شوند و سپس گروه مذاکره کننده تعیین کند و آنها هم اعلام آمادگی کردند تا مذاکره را آغاز کنند.

وی در پاسخ به سؤالی دربارهٔ اینکه صحبتی برای حضور شما در تیم مذاکره کننده شده است یا خیر،‌ گفت: در این باره صحبتی با من نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی دربارهٔ سفر رئیس‌جمهور به کشور عراق گفت: مقدمات این سفر از سال پیش فراهم شده اما به سبب بیماری آقای طالبانی به تعویق افتاد و تا اکنون به طول انجامید و هم اکنون در حال سفر به این کشور هستیم.

وی دربارهٔ منعقد شدن قرارداد تازه با کشور عراق گفت:‌ ما حجم بسیار قراردادها را با کشور عراق داریم که اگر بخواهیم آن را اجرا کنیم بسیار خوب است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.