مذاکرات با ۱+۵ باید ۲ یا ۳ سال تعلیق شود‌ چون بی‌خاصیت است

۲۱فروردین۱۳،

تکرار/ حقیقت‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید بحث تعلیق مذاکرات با ۱+۵ را بررسی کنیم و مذاکرات را به سبب بی‌خاصیت بودن و همچنین به این سبب که آمریکا قاعده بازی را رعایت نمی‌کند، ۲ یا ۳ سال تعلیق کرده و هر چقدر می‌توانیم غنی‌سازی کنیم.

منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، سرعین و نمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصمیم آمریکا بعد از نشست آلماتی ۲ مبنی بر اعمال تحریم‌های تازه بر علیه اقتصاد ایران گفت: بهتر است آمریکا بیش از این خود را رسوا و سبک نکند.  
 
وی با بیان اینکه تا به حال نیز غربی‌ها تحریم‌های متعدد و گسترده‌ای را علیه ایران اعمال کرده‌اند، ادامه داد:‌ با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه ایران ما شاهد هستیم که اروپا و آسیا از مشتریان نفت ایران بوده و همچنان با ما تجارت می‌کنند.
 
حقیقت‌پور تصریح کرد: اینگونه نیست که تجارت جهان در دست آمریکا باشد چرا که هر کشوری به دنبال منافع ملی خود است و اگر منافع ملی کشوری تامین نشود کاری را انجام نمی‌دهند.  
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا مالک جهان نیست، گفت: این تصمیم از سوی مقامات آمریکا بیانگر مسئله‌ای است که مقام معظم رهبری نیز به آن  اشاره کرده و فرمودند که ما به صداقت آمریکا شک داریم چرا که زیر دست‌های به ظاهر مخملی این کشور پنجه‌های چدنی وجود دارد.
 
وی در پایان اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها به این کار اقدام کردند،‌ ایران نیز باید بحث تعلیق مذاکرات با ۱+۵ را بررسی کند و مذاکرات را به سبب بی‌خاصیت بودن و همچنین به این سبب که آمریکا قاعده بازی را رعایت نمی‌کند،۲ یا ۳ سال تعلیق کرده و هر چقدر می‌تواند غنی‌سازی کند.
 
گفتنی است نشریه لس‌آنجلس تایمز آمریکا نوشت: کنگره این کشور در حال بررسی تحریم‌های جدیدی علیه ایران است تا تجارت بر ایران را کاملا ببندد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.