مذاکرات صلح هیچ نتیجه ای برای ملت فلسطین ندارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: از سرگیری دور تازه مذاکرات صلح خاورمیانه هیچ‌گونه نتیجه‌ای برای ملت فلسطین در بر نخواهد داشت و به ضرر آنها خواهد بود و رژیم جعلی صهیونیستی تنها تلاش خواهد کرد تا از این طریق از انزوای منطقه‌ای خارج شود.

“حسن هانی‌زاده” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش به دور جدید مذاکرات صلح خاورمیانه در واشنگتن، گفت: این مذاکرات براساس شرایط موجود در منطقه‌ و تحولات اخیر کشورهای خاورمیانه همچون مصر و سوریه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: سفر “جان کری” وزیر خارجه آمریکا به منطقه در راستای تلاش برای خارج کردن صهیونیست‌ها از انزوای منطقه‌ای‌شان انجام شده است.

هانی‌زاده تصریح کرد: طرح جان کری در رابطه با ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه، نه تنها به نفع ملت فلسطین نبوده بلکه تلاشی برای تداوم شهرک‌سازی‌های کابینه “بنیامین نتانیاهو” اول وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به منظور مشروعیت بخشیدن این رژیم اشغالگر از کرانه غربی تا بیت‌المقدس شرقی صورت گرفته است.

وی بابیان این که مسئله تشکیل دولت مستقل فلسطینی در دستور کار طرح جنجالی وجود ندارد و حتی اشاره‌ای به آن نشده است، اظهار داشت: مذاکرات صلح خاورمیانه قرار است نه ماه ادامه یابد و در طول این مدت تنها ۳۵ نفر از اسرای فلسطینی که تا پیش از قرداد اسلو در سال ۱۹۹۳ زندانی بودند آزاد شوند؛ این درحالی است که مسئله آوارگان فلسطینی به طور کامل به دست فراموشی سپرده شده است و در طرح ارائه شده از سوی کری به بازگشت این آوارگان هیچ‌گونه اشاره‌ی نشده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: از سرگیری این مذاکرات به طور قطع این مذاکرات هیچ‌گونه نتیجه‌ای برای ملت فلسطین در بر نخواهد داشت و به ضرر آنها خواهد بود و رژیم جعلی صهیونیستی تنها تلاش خواهد کرد تا از این طریق از انزوای منطقه‌ای خارج شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.