مذاکره مستقیم ایران و آمریکا دربارهٔ بحران سوریه

۰۶م آذر ،

بعد از این بحث مذاکره مستقیم ایران و آمریکا و تلاش بعضی اشخاص در داخل و خارج برای تحقق این مسئله شکست خورد ، بعضی مقامات آمریکایی به بهانه حل مسئله سوریه به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی می باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رایان کروکر، دیپلمات کارآزموده آمریکایی در گفت و گو با المانیتور پیشنهاد کرده است ایران و آمریکا در خصوص سوریه مذاکراتی دوجانبه داشته باشند. به نقل از وی اکنون زمان خوبی برای مذاکرات بین تهران و واشینگتن به بهانه سوریه است.

کروکر که در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ سفیر آمریکا در عراق بود و در همان زمان سرپرستی مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا بر سر مساله امنیت عراق را بر عهده داشت، می گوید اکنون امیدوار است آمریکا بر سر موضوع سوریه با ایران به گفت و گو بنشیند چرا که تهران تنها متحد این کشور در منطقه به شمار می رود.

این در حالی است که مذاکرات ایران و آمریکا در مورد عراق پس از ۳ دور متوقف شد.

به گفته وی آمریکا در زمان پس از انقلاب اسلامی در ایران گمان می کرد که می تواند روابط خود را با جمهوری اسلامی ساماندهی کند، اما این اتفاق نیفتاد و اینک باید از تکرار تاریخ در مورد سوریه جلوگیری کند.

 در همین رابطه جان کارل ، از دیگر سیاست مداران کارکشته آمریکا ، برخلاف کروکر ، ایران را رهبر اصلی کشورهای ضد آمریکایی عنوان کرده و تعامل این کشور با آمریکا را غیر ممکن می داند.

کارل معتقد است، وقتی ایران حاضر نیست با آمریکا مذاکره کند ، به بهانه سوریه هم بر سر میز نخواهد نشست. 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.