مراسم احیای شب دوم لیالی قدر در تونس برگزار شد

به گزارش ایرنا، این مراسم روحانی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و با صوت دلنشین ‘ حسن رضائیان’ قاری بین المللی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس آغاز شد.

کارکنان سفارت و رایزنی فرهنگی و معلمان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در تونس به همراه خانواده هایشان و همچنین ‘ پیمان جبلی ‘ سفیر ایران و ‘ صادق رمضانی گل افزانی ‘ رایزن فرهنگی ایران در تونس در این مراسم روحبخش حضور داشتند.

مراسم شب زنده داری دومین شب لیالی قدر با مرثیه سرایی و ذکر مناجات ، قرائت دعای جوشن کبیر ، آیین قرآن به سرگرفتن و سینه زنی تا پاسی از شب ادامه یافت و عزاداران مولای متقیان حضرت امام علی (ع) در سوگ شهادت اولین امام شیعیان جهان اشک ماتم ریختند.

براساس این گزارش دوستداران اهل بیت (ع) مراسم اولین شب لیالی قدر را هم همزمان با شب ضربت خوردن مولی الموحدین در تونس برگزار کرده بودند.

در ادامه برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در سفارت ایران در تونس جمعه شب دعای کمیل وشنبه شب مراسم احیای سومین شب لیالی قدر برگزار می شود.

برگزاری روز جهانی قدس و برپایی نمازعید سعید فطر پایان بخش برنامه های ماه مبارک رمضان در تونس است.

همزمان با ماه مبارک رمضان علاوه بر برگزاری نمایشگاه نسخ خطی قرآن در کتابخانه ملی تونس، رونمایی از کتاب رمضان در تونس، شرکت حسن رضائیان قاری برجسته ایرانی در محافل قرآنی و دینی و تلاوت قرآن کریم ، قرار است یک گروه تواشیح نیز وارد تونس شود و در ایام باقی مانده این ماه رحمت در شهرهای مختلف این کشور به اجرای مراسم تواشیح بپردازد.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۲۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.