مراسم برایت از مشرکین برگزار می‌شود

جام جم آنلاین: نماینده‌ ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به مدینه‌ی منوره وارد شد و مورد استقبال سفیر ایران در عربستان، سرکنسولگری و مدیران سازمان حج و زیارت و جمعی از مسوولان بعثه‌ی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در بدو ورود به شهر رسول مهربانی‌ها، با تأکید بر تلاش برای برگزاری حجی آرام و مطلوب، گفت: خوشبختانه گام‌های مؤثری در جهت تحقق امت اسلامی طی سال‌های اخیر برداشته شده است و بویژه در شرایط فعلی دنیای اسلام که به ساحت پیامبر رحمت توهین روا داشته‌اند و مسلمانان داغ‌دار این مسأله‌اند، باید تلاش کنیم حجی آرام و مطلوب و مورد پسند امام زمان (عج) داشته باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این‌که تا کنون رابطه‌ی خوبی با مقامات عربستان سعودی داشته‌ایم، اظهار امیدواری کرد که امسال هم در برنامه‌های مختلف بعثه، بویژه برگزاری دعای کمیل با همین رویه مواجه باشند.

مراسم برایت از مشرکین برگزار می‌شود

قاضی‌عسکر با اشاره به برخی شایعات درباره‌ی محدودیت‌هایی که دولت عربستان برای زائران ایرانی در نظر گرفته است، گفت: تمام این صحبت‌ها شایعه است و ما مانند سال‌های گذشته، چهار دعای کمیل در سرزمین وحی خواهیم داشت و مراسم برایت از مشرکین نیز به گستردگی سال‌های گذشته در صحرای عرفات برگزار خواهد شد.

نماینده‌ی ولی فقیه در حج با اشاره به شعار امسال حج (حج، عزت، همبستگی و مسوولیت اسلامی) بیان کرد: بیداری اسلامی و موج عزت‌خواهی مسلمانان در کشورهای مختلف فراگیر شده است و این حرکت‌ها می‌تواند به وحدت میان امت اسلامی منجر شود.

وی همچنین با اشاره به مسأله‌ی مسؤولیت اسلامی در حج، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به مسائل جهان اسلام بی‌تفاوت باشیم و باید نخبگان و زمامداران با نزدیک کردن دل و قلب مردم، این مسائل را حل کنند.

او با اشاره به حرکت کشیش آمریکایی در قرآن‌سوزی و نیز فیلم موهن اخیر، تأکید کرد: این مسائل نشان می‌دهد که استکبار کمر به نابودی اصل اسلام بسته و کاری با شیعه و سنی ندارد و اقداماتش در جهت اختلاف‌انگیزی و تفرقه‌افکنی است و هرگونه کمک به این روند، گام برداشتن در مسیر استکبار جهانی است.

قاضی‌عسکر همچنین امکانات و ظرفیت‌های بالای امت اسلامی را زمینه‌ی مساعدی برای همکاری و مقابله در برابر دشمنان اسلام دانست.

سرپرست حجاج ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود، حجاج ایرانی را به استفاده از فرصت پیش رو فراخواند و با تأکید بر حضور در نمازهای جماعت حرمین شریفین که توصیه‌ی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است، آن‌ها را به توجه به قرآن، دعا و انابه به درگاه حق تعالی و معرفت افزایی نسبت به شخصیت پیامبر اکرم (ص) فراخواند.

نماینده‌ی ولی فقیه در امور حج و زیارت بلافاصله پس از رسیدن به محل بعثه‌ی مقام معظم رهبری برای شرکت در مراسم نماز جماعت صبح عازم مسجدالنبی شد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.