مراسم جشن مبعث در مصلای حرم حضرت زینب (س) برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق، در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در ارتباط با بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) و مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این خصوص، آیت الله ‘سید مجتبی حسینی’ نماینده مقام معظم رهبری در سوریه سخنانی را در ارتباط با بعثت نبی مکرم اسلام بیان کرد.

وی با تاکید بر این که بعثت مساله ای عظیم و مهم ترین جریان در تاریخ بشریت است، افزود: قبل از این واقعه بزرگ بسیاری از بزرگان ادیان الهی از آن اطلاع داشتند و افرادی مانند عبدالمطلب در انتظار بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) بودند.

آیت الله حسینی با انتقاد از برخی مطالب مطرح شده در ارتباط با بی اطلاعی آن حضرت از موضوع بعثت افزود: حضرت محمد (ص) نیز از نبوت خود اطلاع داشت و حتی برخی از یهودیان نیز با اطلاع از این امر به دنبال ربودن نور نبوت از ایشان با روش های مختلف بودند.

وی خاطر نشان کرد که خداوند پیامبری از جنس بشر را به رسالت مبعوث کرد و ایشان نیز خود را از کسی برتر نمی دانست و حتی سختی های امت نیز بر ایشان گران و سخت است.

مراسم مزبور در مصلای آسیب دیده حرم مطهر حضرت زینب (س) برگزار شد.

بخش های مختلفی از حرم و مصلای حرم حضرت زینب (س) پنجشنبه گذشته بر اثر انفجار یک بمب قوی در نزدیک آن آسیب دید.

شکسته شدن شیشه ها و برخی از پنجره های چوبی اطراف گنبد، تخریب ۷۰ درصد از سازه اصلی سقف مصلای حرم و کنده شدن شماری زیادی از پنجره ها و پنکه های سقفی آن و شکسته شدن تقریبا همه شیشه های مصلا بخشی از این خرابی ها است.

ظهر امروز نیز مراسم جشن مبعث در مسجد جامع امام خمینی (ره ) از سوی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه با حضور شماری از طلاب، استادان و خانواده های ایرانی مقیم سوریه برگزار شد.

سوریه از ۱۵ ماه قبل شاهد برخی ناآرامی ها در مناطق مرکزی و مرزی این کشور است که این امر از اوایل دی ماه ۱۳۹۰ همراه با برخی انفجارهای انتحاری همراه بوده است.

خاورم**۱۴۳۶**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۰۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.