مراسم ختم جهانبخش صادقی برگزار شد

۱۴م آذر ،

با حضور وزیر ارشاد/

مراسم ختم زنده یاد؛ استاد جهانبخش صادقی هنرمند فرهیخته نقاشی با حضور سید محمد حسینی برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم که عصر روز قبل، دوشنبه ۱۳ آذرماه، در مسجد بلال صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد، جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری، اهالی فرهنگ هنر، هنرمندان و مردم علاقه مند به هنر نیز حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی هنر مرحوم “جهانبخش صادقی” هنرمند معلول کشور را، حسینی ماندن توصیف کرد که در نقش های هنرمندانه او مشهود بود.

وی افزود: صادقی در نوجوانی هنر دوست داشتن حسین (ع) را به قیمت قطع نخاع به نمایش گذاشت و چهل سال علم قلم ارادت را با دندان برداشت و صدها تابلو از عشق عاشورایی کشید و ذره ای از عاشوراییان نبرید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تخت غربت دائمی اش، تختگاه عروج معنوی اش بود و تار و پود تصاویرش رگ و ریشه باورش را نشان می داد و عاقبت همین نقش ها دریچه ای به رویش گشود تا در این روزهای روضه های عاشورایی، اشک داغ مصیبت آل الله با اندوه هجرانش، چروک چهره شود.

حسینی فقدان این هنرمند متعهد و کم نظیر را به جامعه هنرمندان و مردم ایران اسلامی به ویژه مردم هنر پرور کرمان تسلیت گفت.

همزمان با عاشورای حسینی مردم منطقه گوغر در آیینی باشکوه و با حضور شماری از مسوولان، هنرمندان و هنردوستان، پیکر هنرمند نقاش “جهانبخش صادقی” را تشییع کردند.

زادگاه مرحوم استاد “جهانبخش صادقی” روستای رستاق در فاصله چهار کیلومتری دهستان گوغر واقع در شهرستان بافت قرار دارد.

“جهانبخش صادقی” سال ۱۳۳۵ در روستای “رستاق” شهرستان بافت به دنیا آمد و در سن ۱۶ سالگی بر اثر اتفاق رانندگی دچار ضایعه نخاعی شد.

مرحوم صادقی با وجود معلولیت حرکتی به نقاشی چیره دست و توانا تبدیل شد و در عمر پربار هنری خود ، آثاری نفیس و کم نظیر در زمینه هنر نقاشی خلق کرد.

این هنرمند سرانجام به سبب ناراحتی کلیه دوم آذر سالجاری در بیمارستان شهدای تجریش تهران درگذشت.

آیین تشییع پیکر این هنرمند فرهیخته روز شنبه قبل در تهران برگزار و برای خاکسپاری به استان کرمان منتقل در شهرستان سیرجان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/۳۸
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.