مراسم سوگواری حضرت زینب(س) در دفتر آیت الله مکارم

چهارشنبه ۱۷ خرداد – ۰۵:۲۹:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- مراسم سوگواری سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) از سوی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با حضور علما، اساتید، فضلا ، طلاب و مردم ولایتمدار قم در مدرسه امیرالمومنین (ع) قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌  حجت‌الاسلام رمضانی از اساتید حوزه در این مراسم به تبیین فضائل و فداکاری های آن حضرت پرداخت،  و گفت: نائبه الزهرا، سلاله‌الولایه ،‌صدیقه الصغری،‌الباکیه ،‌امینه‌الله، الکامله ،‌قره عین المرتضی،‌بطله‌الکربلاء از القاب آن حضرت می‌باشد و همچنین عالمه‌ بلا معلمه‌ از القابی است که امام سجاد (ع)‌به آن بانوی یگانه داده است.
وی با اشاره به حیاء و عفت حضرت زینب کبری(س) افزود:‌در منابع معتبر ما نداریم که بانوان اسرای کربلا سرشان برهنه شده باشد و حضرت زینب در آن شرایط سخت و ناگوار نسبت به حجاب خود و دیگر اسرا اهتمام ویژه‌ای داشتند.
سخنران این مراسم، صبر و استقامت عقیله بنی هاشم در واقعه کربلا و بعداز آن را مورد توجه قرار داد و افزود:‌این بانوی فداکار واقعا مظهر صبر و رضا بود و در مجلس یزید ملعون در شام در جواب اهانت های یزید و اطرافیانش فرمود:‌ ما رأیت الا جمیلا. من بجز زیبایی چیزی ندیدم که این واقعا برای ما الگو ست.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۶۱۷۲۹۴۶۷۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.