مراسم ۱۳ آبان در ۱۲ آبان برگزار می‌شود/ دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری در ۱۰ آبان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران اصغر آب‌خضر در نشست خبری تشریح برنامه‌های ۱۳ آبان اظهار داشت: امسال iبه دلیل تقارن ۱۳ آبان با عید سعید غدیرخم، مراسم گرامیداشت iبه شکل تظاهرات سراسری “روز ملی مبارزه با استکبار جهانی” در سراسر کشور در روز جمعه ۱۲ آبان در بیش از ۷۰۰ نقطه از کشور پس از اقامه نماز جمعه با حرکت در مسیرهای تعیین شده در استان‌ها برگزار می‌شود.

 وی با اشاره iبه مسیرهای راهپیمایی در تهران خاطرنشان کرد: از محل نماز جمعه (دانشگاه تهران) iبه دو سمت میدان انقلاب و میدان فلسطین تظاهرات گسترده دشمن‌شکنی را شاهد خواهیم بود.

آب خضر ادامه داد‌: البته در تهران مراسم ویژه‌‌ای خواهیم داشت که این مراسم در روز جمعه ۱۲ آبان از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ صبح مقابل درب اصلی لانه جاسوسی سابق آمریکا واقع در خیابان طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی iبه ویژه دانشجویان و دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وی گفت: سخنرانی این مراسم را سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ بر عهده دارد ‌همچنین‌ در اتمام مراسم  مردم عزیز در نماز جمعه حاضر خواهند شد.

 آب‌خضر تصریح نمود‌: در این مراسم که با تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی و سرود مرگ بر آمریکا آغاز خواهد شد، قرائت بیانیه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و اجرای سرود همگانی دانش‌آموزی و همچنین قرائت قطعنامه سراسری iبه عنوان آخرین مواضع ملت ایران را شاهد خواهیم بود.

وی در تشریح دیگر برنامه‌ها در طول هفته ‌عنوان نمود: دانش‌آموزان و دانشجویان با مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه دهم آبان دیدار خواهند داشت‌ همچنین با تشکیل ستادهای ۱۳ آبان در دفاتر این شورا در سراسر کشور، برنامه‌های متنوعی در استان‌ها طراحی و اجرا می‌شود و از جمله، اعزام سخنران iبه همهی استان‌های کشور iبه جهت ایراد سخن در تظاهرات مردمی در خطبه های نماز
جمعه  از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان گفت: زنگ مبارزه با استکبار جهانی ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۰ آبان iبه صورت همزمان در مدارس سراسر نواخته خواهد شد.

وی در ادامه افزود :بیش از ۸۰ خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از ۲۵۰ عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی این مراسم را پوشش خبری می دهند. و علاوه بر پوشش تصویری شبکه های مختلف تلویزیونی داخلی، شبکه های خارجی از جمله شبکه CCTV (سی سی تی وی) چین و شبکه تلویزیونی NHK(ان اچ ک) ژاپن، فونیکس چین، ARD(ای آردی)آلمان ، TRT(تی آر تی) ترکیه، فلسطین الیوم، المیادین لبنان، الجزیره قطر، الانجاه عراق الی بی سی لبنان و خبرگزاری های آناتولی ترکیه، صدای افغان، آسویشیتدپرس آمریکا، الغدیر و آفاق عراق، خبرگزاری آلمان، روزنامه نیویورک تایمز این مراسم را پوشش خبری می دهند و امیدوار هستیم تا iبه رسالت خبری خود وفادار بوده و عظمت حضور مردم در صحنه را iبه خوبی iبه تصویر بکشند.

 وی تاکید نمود: حضور یکپارچه دانش‌آموزان iبه ویژه دانش‌آموزان بسیجی جوانان جمعیت هلال احمر و تشکل‌های دانش‌آموزی (خبرگزاری پانا، خبرگزاری همکلاسی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان) با لباس‌های فرم و پرچم‌های جمهوری اسلامی و الوان در مراسم صورت می‌گیرد‌.

آب‌خضر ‌تاکید نمود: iبه نمایش گذاشتن‌ آثار باقی مانده لاشه هلکوپترهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی از دیگر برنامه‌های روز ۱۳ آبان است همچنین میزگرد دانشجویی با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در روز چهارشنبه ۱۰ آبان در محل لانه جاسوسی سابق‌‌ و نشست انقلاب دوم، نماد استکبار‌ستیزی دانشجویان با حضور کارشناسان این عرصه در محل لانه جاسوسی سابق همراه با بازخوانی اسناد انتشار یافته دانشجویان پیرو خط امام برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ‌به برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع استکبار‌ستیزی و یوم‌الله ۱۳ آبان در محل لانه جاسوسی ‌اشاره نمود و گفت‌: در پایان امیدواریم در این روزهای حساس، شاهد حضور با بصیرت و لحظه‌شناسی مردم عزیزمان مسئولین و همه دلسوزان انقلاب اسلامی در گرامیداشت این یوم‌الله باشیم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.