مراقبت از رودخانه هایی که آب تهران را تامین می کنند

۲۴م دیماه ،

 این درحالی است که مدیر امور منابع آب شهرستان شمیرانات با اشاره به نقش اینگونه رستوران ها در آلودگی منابع آب رودخانه ها، تصریح کرد: اینگونه رستوران ها و بناهای خدماتی بسترطبیعی رودخانه را تصرف می کنند و به تدریج آلودگی های آب رودخانه ها را به دنبال خواهند داشت و بنابراین در اولویت اول آزاد سازی بستر وحریم رودخانه ها قرار دارند.
مدیر امور منابع آب شمیرانات با اشاره به اینکه عملیات تخریب بر اساس قانون توزیع عادلانه آب، جلوگیری از آلودگی آب شرب و همچنین حفاظت از حریم و بستر رودخانه ها صورت می گیرد، اظهار داشت:‌ امور منابع آب شمیرانات که یک آب منطقه ای کوچک در این شهرستان به شمار می رود با جدیت و بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی در محدوده فعالیت خود برخورد می کند.
مرتضی عابدی با بیان اینکه اداره منابع آب در هر شهرستان وظیفه حراست و حفاظت از منابع آب های سطحی و زیرزمینی را برعهده دارد، تاکید کرد: اکیپ های گشت و بازرسی این امور در مناطق زیر پوشش با شناسایی هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه و یا هرگونه اقدام غیرمجاز دیگر در زمینه آب های سطحی و زیرزمینی به صورت قانونی و با قاطعیت با این نوع تخلف ها برخورد می کنند.
وی درعین حال از تخریب سه باب رستوران غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه جاجرود در بالادست سد لتیان و با اخذ حکم قضایی خبر داد.
مرتضی عابدی مدیر اداره منابع آب شهرستان شمیرانات گفت: گروه گشت و بازرسی امور منابع آب شمیرانات با همکاری طرح جلوگیری از آلودگی آب شرب تهران و نیز با دریافت حکم قضایی نسبت به تخریب سه باب رستوران غیرمجاز احداث شده در بستر و حریم رودخانه جاجرود به مساحت تقریبی سه هزار و ۵۰۰ مترمربع اقدام کردند.
وی با بیان اینکه این تخریب ها در جهت اجرای قانون توزیع عادلانه آب، جلوگیری از آلودگی منابع تامین کننده آب شرب شهر تهران و برخورد با متجاوزین و متخلفین در بستر و حریم رودخانه ها اجرا شده است، اظهار داشت: این عملیات با حضور نماینده حوزه قضایی و نیروی انتظامی در منطقه رودبار قصران و روستای زربند شمیرانات انجام و با تخریب این سه رستوران بستر رودخانه آزادسازی شد.

/۴۵۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.