مراقب آلرژی های تابستانه باشید

۲۷خردادماه،

برای داشتن تابستانی آرام و بدون آلرژی نیاز است تا راهکارهای مناسب را سرلوحه خود در این فصل کنید. آلرژی های تابستانه می توانند بیماری های خاص را به دنبال خود داشته باشند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، تابستان فصل گرما، عرق ریختن و آلرژی های سنگین است. در کنار خوشحالی های کودکان برای فرارسیدن این فصل باید مراقب مریض نشدن آن ها نیز باشیم چراکه در این فصل هر محرکی می تواند فراتر از حد خود عمل کرده و سبب بیماری های سختی شود. به هر حال از آنجایی که می توان از مشکلات پیشگیری کرد بهتر است راهکاری های مقابله با آلرژی را بلد باشید.

** ابتدا از خوراکی های این فصل آغاز می کنیم که تقریبا ۸۰ درصد از آن ها حساسیت زا می باشند. از خوردن بیش از حد میوه هایی مانند خربزه، هندوانه، هلو و شلیل به میزان بسیار اجتناب کنید. این میوه ها بیشترین امار را در میان حساسیت ها دارند.

** از آنجایی که در این فصل بیشتر عرق می کنید و همچنین ممکن است زمان بیشتری را در خیابان باشید باید روزانه استحمام کنید. گرد و غبارهای آلرژی زا در این فصل در هوا وجود دارند و به راحتی روی بدن شما می نشینند.

** کاور و روکش های بالش و پتوی خود را به صورت هفتگی بشورید. در ضمن بهتر است از روکش های نخی که خواص ضد آلرژی دارند استفاده کنید. برای شست شو در نظر داشته باشید که استفاده از اب گرم کمک بزرگی در از بین بردن گردهای آلرژی زا می کند.

** خانم های خانه در هنگام جارو کشیدن خانه باید دقت داشته باشند که بیشتر گردها در هوا پخش نشود. برای جلوگیری از این کار باید از کیسه های مخصوص برای جاروبرقی استفاده کرد. کیسه های دولایه به هیچ عنوان اجازه خروج گردها را نمی دهند.

** کولر یکی از وسیله های الرژی در فصل تابستان است. در ایران بیشتر خانه ها ازکولر آبی استفاده می کنند به همین سبب گرد و غبار به راحتی وارد خانه شده و در همه نقاط آن پخش می شوند. در این فصل اشخاصی که استعداد آلرژی دارند نباید به مدت طولانی در مقابل کولر قرار بگیرند.

** راهی دیگر برای از بین بردن مشکل کولر تمیز کردن دریچه آن به طور هفتگی است. برای تمیز کردن کانال کولر حوله های خیس در مقابل دریچه ها قرار دهید و سپس کولر را روشن کنید. با زدن روی دور تند تمامی گرد و غبارها از کنال خارج می گردد.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.