مراقب احساسات کودکتان باشید!

 به گزارش “یک پارس” به نقل از ریدرز دایجست, دانشمندان دریافته اند نادیده گرفتن احساسات کودکان احتمال سکته مغزی و ابتلا به اختلالات روانی در سال های بعد زندگی آنها را افزایش می دهد.

 

ChilD

 

دانشمندان برای اثبات این نظریه بیش از ۱۰۰۰ فرد ۵۵ ساله و بیشتر را انتخاب کردند و پیشینه زندگی آنها از دوران کودکی به دقت مورد بررسی قرار گرفت. از این افراد سوالات مختلفی برای بررسی وضعیت جسمی و روحی پرسیده شد از جمله این که آیا در کودکی تنبیه شده بودند یا نه، آیا والدینشان به آنها عشق می ورزیدند، آیا در جمع تنبیه و تحقیر شده بودند و رابطه والدینشان با یکدیگر چگونه بوده است.

 

طی این تحقیقات حدود دویست نفر از افراد مورد آزمایش جان خود را از دست دادند و تمام آنها برای بررسی بیشتر کالبدشکافی شده و مغزشان به دقت مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این تعداد ۴۰ درصد دیگر از افراد در طول زندگی خود سابقه سکته مغزی داشتند. تمام این افراد از جهات مختلف آزمایش شده و مورد بررسی قرار گرفتند.

 

افرادی که در دوران کودکی از مشکلات عاطفی و روحی رنج برده بودند سه برابر بیشتر از سایرین دچار سکته مغزی شدند. به طور کلی تجربیات ناخوشایند و استرس زای دوران کودکی ریشه اختلالات و بیماری های بسیاری در بزرگسالی هستند به همین دلیل دانشمندان به طور جدی به والدین توصیه می کنند همان گونه که به وضعیت جسمی و تغذیه فرزندان خود توجه دارند مراقب شرایط روحی و حفظ آرامش آنها نیز باشند.

مجله موفّقیّت

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.