مراقب حافظه های فلش باشید

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

امروزه استفاده از حافظه های فلش برای ذخیره و انتقال اطلاعات بسیار رایج است، حالا تصور نمایید این منابع به دست خرابکاران بیافتد.

مهندس زهرا امیر آبادی، کارشناس IT در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:  امروزه USB ها جزئی جدا نشدنی از زندگی روزمره اغلب ما می باشند و اولین گزینه برای ذخیره و حفظ اطلاعات ما محسوب می شوند.

این کارشناس در ادامه گفت: بعضی از خرابکاران از حافظه USB مستقیماً برای سرقت اطلاعات استفاده می نمایند اگر یک خرابکار دسترسی فیزیکی به کامپیوتر کاربر داشته باشد، می تواند اطلاعات حساس را مستقیماً به USB منتقل کند و حتی کامپیوتری که خاموش است می تواند آسیب پذیر باشد.

به گفته این کارشناس ؛یکی از خطرات حافظه های USB این است که به راحتی به سرقت می روند، بنابراین داشتن پشتیبان از فایل های مهم USB بسیار مهم است .

وی تصریح نمود: امروزه استفاده از حافظه های فلش برای ذخیره و انتقال اطلاعات بسیار رایج است اما این نوع از حافظه ها قابلیت هایی دارند که هم استفاده از آنها را ساده می نماید و هم مشکلات امنیتی به وجود می آورند و کاربران نباید از یک حافظه USB ناشناس استفاده نمایند.

امیر آبادی درباره خطر امنیتی حافظه های فلش ابراز نمود: حافظه های فلش کوچک، در دسترس، ارزان و قابل حمل و نقل می باشند و همه این مزایا سبب شده است که این حافظه ها برای نقل و انتقال اطلاعات از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر بسیار مرسوم باشند.

وی در ادامه افزود: یکی از راه های آلوده نمودن کامپیوتر اتصال حافظه فلش به آن است به طوری که بعد از اتصال حافظه فلش به سیستم ، دستگاه با کد های مخرب و یا بدافزار ها فعال می شوند و آن کامپیوتر را نیز آلوده می نمایند هر چند ممکن است این کامپیوتر هم خود به ویروس ها یا بدافزارهای دیگر آلوده باشند.

این کارشناس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کاربر چگونه می تواند از اطلاعات خود محافظت کند گفت: کاربر برای حفاظت از اطلاعات خود می تواند کارهای زیر را انجام دهد در ابتدا از روش های امنیتی استفاده کند مانند: استفاده از انواع نرم افزار های امنیتی و سعی کند این نرم افزار ها همیشه به روز باشند حتماً از اطلاعات موجود در حافظه فلش پشتیبان تهیه کند تا در صورت مفقود شدن حافظه، دچار مشکل نشوند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.