مراکز اداری‌وآموزشی‌‎تهران شنبه تعطیل‌شد

۱۴م دیماه ،

براساس جلسه مشترک کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران و کارگروه کاهش آلودگی هوا در سطح ملی، تهران شنبههفته آینده تعطیل است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از تسنیم، جلسه مشترک کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران و کارگروه کاهش آلودگی هوا در سطح ملی، امشب در دفتر محمدی‌زاده رئیس سازمان محیط‌زیست برگزار شد.

در پایان این جلسه و با تصمیم مسئولان حاضر، تمام مراکز آموزشی و اداری تهران غیر از مراکز درمانی مانند اورژانس تعطیل است.

همچنین براساس تصمیم اتخاذ شده در این جلسه، اجرای طرح زوج و فرد از در منازل تا دوشنبه آینده تمدید می‌شود.

لغو مسابقات ورزشی تهران یکی دیگر از تصمیمات جلسه اضطراری کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران بود.

در این جلسه نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست، سازمان هواشناسی، و مرتضی تمدن استاندار تهران حضور داشتند.

استاندار تهران در این جلسه گفت: مشکل اصلی در این زمینه طولانی شدن وضعیت پایداری هوا و وجود آلاینده‌ها است؛ حددو ۷۲ ساعت است که در این وضعیت قرار داریم و به نظر می‌رسد حدود ۷۲ ساعت دیگر این شرایط پابرجا باشد.

تمدن همچنین ادامه داد: اگر در این جلسه به جمع‌بندی برسیم که تهران تعطیل شود، یکی از بندهای ۲۶گانه پیشنهادی در این راستا، لغو تمام مسابقات ورزشی تهران از جمله بازی فردا تیم فوتبال پرسپولیس خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعطیلی دوای درد این وضعیت نیست  و به عنوان راه‌حل موقت پیشنهاد می‌شود گفت: با توجه به طولانی شدن بالا بودن شاخص آلاینده‌ها و پایداری هوا، تعطیلی تصمیم خوبی است.

همچنین ولی‌زاده، نماینده اورژانس در این جلسه گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، میزان تماس بیماران تنفسی با اورژانس ۸ درصد و تماس بیماران قلبی ۷ درصد افزایش داشته است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.