مراکز کاریابی غیر مجاز مطابق قانون مجازات می شوند

موسسه کاریابی مجاز در استان خراسان شمالی فعالیت دارد و سایر مراکز و موسساتی که بدون مجوز کاریابی فعالند به مجازات قانونی محکوم می شوند.

حسین پور مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، گفت: به طور کلی موسسه کاریابی مجاز در سطح استان خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۲ موسسه در شهرستان بجنورد، یک موسسه در شهرستان شیروان، یک موسسه در شهرستان اسفراین و یک موسسه نیز در شهرستان جاجرم فعالیت می کنند.

وی افزود: با توجه به ماده واحده قانون مجازات ، اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن مجوز ممنوع است و متخلفان از این قانون در مرحله اول ۵۰ میلیون ریال، در مرحله دوم ۲۵۰ میلیون ریال و در مرحله سوم در صورت ادامه فعالیت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه می شوند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: متقاضیان اشتغال به منظور اطلاع از فعالیت این موسسات و یا نحوه ثبت نام می توانند به دادسرای؟ تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه کنند.

در ادامه موسوی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان از ملاک ها و معیارهای انتخاب کارگران در این استان سخن گفت: و تصریح کرد: از جمله معیارهای انتخاب کارگران و گرو های کار نمونه در این استان رعایت شئونات اسلامی و اصول اخلاقی، ارائه شیوه های نوین در کار، اختراع، ابتکار، اصلاح، تکمیل و راه اندازی سیستم و تجهیزات و ابتکار و نوآوری در زمینه افزایش راندمان تولید یا کاهش ضایعات و هم چنین رعایت موارد ایمنی و تلاش برای کسب آموزش های ایمنی، حفاظتی و بهداشتی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان خاطر نشان کرد: تلاش برای ارتقای مهارت های شغلی و انتقال دانش و تجربه به همکاران به همراه روابط مناسب و حسن برخورد با سایر همکاران از دیگر ملاک های انتخاب کارگران نمونه است.

گفتنی است، کارفرمایان تا تاریخ یازدهم شهریور ماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و یا مراجعه به سایت این اداره کل نسبت به دریافت و تکمیل و تحویل فرم های مربوطه به اداره امور اجتماعی این اداره کل مراجعه کنند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.