مرتضوی: خداوند سبحان را شاهد می‌گیرم که «قول شرف» را نه در جلسه با جناب آقای حدادعادل و نه در جلسه با آقای توکلی به کار نبرده‌ام

به گزارش خبرآنلاین؛ در روزهای پایانی سال ۹۰، استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استناد قول شرفی که احمد توکلی و حداد عادل و چند نماینده دیگر از مرتضوی برای استعفا از تامین اجتماعی گرفته بودند، لغو شد. اما مرتضوی تاکنون از تامین اجتماعی کناره گیری نکرده است. او حتی در روز میلاد حضرت زهرا (س) عملکرد ۴۰ روزه خودش را ارائه داد.

اکنون خبرگزاری ایسنا، نامه ای از مرتضوی منتشر کرده است که در آن آمده او هیچ قول شرفی نداده است.

ایسنا چنین نوشته است:

“سعید مرتضوی به اظهارات احمد توکلی مبنی بر اتیان «قول شرف» در زمان مطرح شدن استیضاح وزیر کار پاسخ داد.

در نمابر ارسالی از سوی محمد اصلانی وکیل مدافع مرتضوی به نقل از وی با اشاره به اینکه مطلب مذکور توسط چهار دستگاه صوتی ضبط شده، آمده است: «اینجانب از طریق یکی از وکلای دادگستری شکایتی را علیه ایشان به عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و از مرجع قضایی خواسته‌ام که آقای توکلی نوار مورد ادعای خود را ارائه کنند. این پرونده از تاریخ ۳۰/ ۱/ ۹۱ تحت کلاسه ۹۱۰۰۲۵ در شعبه ۹ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مطرح رسیدگی است که تا به امروز خبری از نتیجه آن ندارم.»

مرتضوی در این جوابیه، بحث «قول شرف» را سوژه‌ای جهت تخریب و انتقام‌گیری از خدمات گذشته‌اش و همچنین تدارک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه خود دانسته است.

وی می‌گوید: «اینجانب خداوند سبحان را شاهد می‌گیرم که چنین لفظی (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقای حداد عادل و نه در جلسه با آقای توکلی به کار نبرده‌ام. لفظ «قول شرف» ساخته و پرداخته آقای توکلی است که از ایشان در این خصوص شکایت کرده‌ام و درخواست دارم نوار مورد ادعای خودشان را برای اطلاع عموم ارائه کنند و متاسفانه این دروغ و انتساب ناروا مورد استقبال رسانه‌های بیگانه و معاندینی قرار گرفته است که از «شرف»‌ و «شرافت انسانی» بویی نبرده‌اند و تنها این الفاظ را برای تخریب رقیبان می پسندند و از محتوای آن بی‌خبرند و با درست قلمداد کردن دروغ «قول شرف»، درصدد هستند با ایراد تهمت و افترا و انتساب مطالب کذب به اهداف شوم انتقام‌جویانه خود برسند و آن را مستمسک جنگ تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.

بدیهی است مفاهیم اخلاقی دارای ارزش ویژه‌ای هستند که نباید آن را در منازعات سیاسی قربانی کرد. تنها قولی که من داده‌ام و همان روز نیز به آن عمل کرده‌ام، اعلام آمادگی برای استعفا بوده است و لاغیر.

جناب آقای حداد عادل نیز همان شب استیضاح مراتب را طی نامه‌ای کتبی به نمایندگان استیضاح‌کننده اعلام و حتی متن نامه را به صورت کامل در نیمه‌شب منتشر کردند و نمایندگان محترم نیز بر همان اساس امضای خود را پس گرفتند. در این نامه ذکر هیچ‌گونه قولی به میان نیامده و مبنای استرداد امضاها نیز که این نامه است، به هیچ‌گونه قولی اشاره ندارد و اینجانب نیز همان نامه را که محتویاتش منطبق با واقعیت است و مبنای عمل نمایندگان بوده قبول دارم.»

مرتضوی، توقع توکلی را ترک محل خدمت و تمرد از دستور و ماموریت مافوق دانسته و می‌افزاید: «این امر جرم بوده و کسی که از ماموریت و دستور و امر قانونی مقام مافوق تمرد کند، بر اساس قوانین مصوب مجلس محترم شورای اسلامی مرتکب جرم شده و مستوجب تعقیب و مجازات است؛ لذا این‌گونه توقعات از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هر انگیزه و نیتی پذیرفته نیست و فتح بابی برای قانون‌شکنی و نقض نظم و امنیت اداری به شمار می‌رود؛ لذا ترجیح می‌دهم قوه قضاییه نسبت به این جرم رسیدگی و اعلام نظر کند تا افکار عمومی با این مطالب بی‌ارزش و ساختگی مشوش نشود.”
امروز عصر ایران، خبری منتشر کرد که چنین حکایت می کرد: “ماجرای قول شرف مرتضوی برای نرفتن به سازمان تامین اجتماعی، همچنان ادامه دارد و در حالیکه نمایندگان معترض به حضور او در این سازمان، دست به دامن دیوان عدالت اداری شده اند، او در مقام رئیس سازمان تامین اجتماعی سخنرانی می کند و آمار عملکرد ۴۰ روزه خود در این سمت را اعلام می کند.
در این میان به نظر می رسد او برای اینکه به قول شرفی که داده بود هم عمل کند، راهکاری اندیشیده است. سایت جوان آنلاین در این باره نوشت: “به رغم قول شرفی که مرتضوی به حدادعادل داده بود، او نه تنها به تأمین اجتماعی رفت بلکه روز شنبه همین هفته هم گزارش عملکرد مدیریت ۴۰ روزه خود بر این سازمان را تشریح کرد! البته شنیده‌های ما حاکی است که او برای آنکه پایبندی‌اش را به این قول نشان دهد، دستور داده، یک میز کار در اتاق دیگری برایش بگذارند!”
گویا مشکل نمایندگان فقط این بوده که مرتضوی به اتاق مورد نظر نرود و مرتضوی به حداد عادل قول شرف داده که وارد آن اتاق نشود!”

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.