مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی انجام شد

مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با چند ساعت تاخیر انجام شد و در این مرحله ۳۹ اسیر فلسطینی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی انجام شد

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از الجزیره، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس ساعت ۲۳ به وقت محلی اعلام کرد که ۱۳ اسیر اسرائیلی و نیز چهار نفر با ملیت‌های خارجی(تایلندی) را تحویل صلیب سرخ داده‌اند تا به گذرگاه رفح منتقل شوند.

حماس اعلام کرده که در پاسخ به تلاش‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بازداشت‌شدگان تایلندی را آزاد کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز با تایید خبر تبادل اسرا اعلام کرد که صلیب سرخ اسرای آزاد شده اسرائیلی را تحویل گرفته و این افراد به گذرگاه مرزی رفح در مرز غزه با مصر منتقل شده‌اند.

در مقابل رژیم صهیونیستی نیز ۳۹ تن از اسرای فلسطینی را از زندان عوفر آزاد و این اسرا به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند. پلیس رژیم صهیونیستی مزاحمت‌هایی را برای خانواده‌ها اسیران فلسطینی و مردمی که به منظور استقبال از اسرای ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی تجمع کرده بودند، ایجاد کرد.

پیش از این وزارت خارجه قطر اعلام کرده بود که در مرحله دوم تبادل اسرا در ازای آزادی ۱۳ اسیر اسرائیلی و هفت اسیر با ملیت‌های خارجی، ۳۹ زن و کودک اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد.

از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درباره اجرای کامل تبادل اسرا و آتش‌بس بشردوستانه در غزه گفتگو کرده است.

بنا بر اعلام کاخ سفید، بایدن و امیر قطر توافق کردند که همچنان از نزدیک با یکدیگر در ارتباط باشند تا اطمینان حاصل شود که توافق به طور کامل اجرا می‌شود.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.