مرحله سوم آزمون استخدامی شهرداری ها ۲۸ مهر برگزار می شود

مرحله سوم آزمون استخدامی شهرداری ها ۲۸ مهر برگزار می شود

پورتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری موج،

مسئول کمیته برگزاری آزمون استخدامی شهرداری های کشور از برگزاری سومین مرحله آزمون استخدامی شهرداری های کشور در روز جمعه ۲۸ مهر ماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و با همکاری استانداری ها در هفت استان آذربایجان غربی، سمنان،قم، کردستان، کرمان، گلستان، مرکزی و البرز (صرفاًسازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،محسن کوشش تبار ضمن بیان مطلب فوق گفت: پس از درج دفترچه آگهی استخدام این آزمون در سایت سازمان سنجش و آگاهی داوطلبان از پستهای مورد نیاز شهرها، شرایط احراز، جنسیت، و تعداد افراد مورد نیاز هر شهرداری، ثبت نام اینترنتی صورت گرفت و در مرحله بعد نیز اطلاعات ثبت نام کنندگان ویرایش شد.

وی افزود: جزئیات برگزاری این آزمون شامل نحوه صدور و دریافت کارت ورود به جلسه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور هفته آینده از طریق رسانه های استانی به آگاهی دواطلبان خواهد رسید.

وی در ادامه اعلام کرد: آزمون استخدامی شهرداری ها سال گذشته در روز ۲۲ مهر در چهار استان آذربایجان شرقی،خراسان شمالی،لرستان و یزد و در روز ۲۲ دی ماه در۱۴استان اردبیل، ایلام، خراسان رضوی،خراسان جنوبی،خوزستان،زنجان،سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین،کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، هرمزگان و همدان برگزار شد.
کوشش تبار افزود: تاکنون حدود ۷۵۰ شهرداری در ۱۸استان در آزمون استخدامی در دو مرحله حضور یافته‌اند و طی آن حدود هفت هزار پست برای جذب نیرو در این آزمون اعلام شده است که از این تعداد بیشتر نیروها در بخش‌های عمرانی،خدماتی ،برنامه ریزی، اداری و آتش‌نشانی در شهرداری ها جذب می شوند.

وی افزود: برگزاری این آزمون اقدام مهمی در زمینه عدالت محوری وشایسته سالاری در جذب نیروهای کارآمد و متخصص در شهرداری ها محسوب می شود.

کوشش تبار در ادامه اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی شهرداری های کشور با هدف کاهش نیروی کارگری در شهرداری ها و توجه به برنامه ریزی و نظارت در حوزه مدیریت شهری توسط شهرداری ها از ابتدای دولت نهم در اولویت کاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار گرفت و با تلاشی که صورت گرفت بخش اعظم ساختار سازمانی شهرداری ها و سازمان های وابسته به آنها طی سه سال اصلاح شد که بر اساس آن ساختار شهرداری ها از وضعیت اجرائی به سمت کارشناسی و نظارتی تغییر کرد و وزن کارشناسی شهرداری ها افزایش یافت.

وی افزود:با مجوزی که پس از پیگیری های چندین ساله سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور در سال گذشته از معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی ریاست جمهوری اخذ گردید، زمینه جذب نیروهای جدید و اجرای آزمون استخدامی شهرداری ها فراهم شد تا با ورود نیروهای دارای تحصیلات مرتبط سهم کارشناسان در بدنه شهرداری ها و به تبع آن توان کارشناسی شهرداری ها افزایش یابد تا به نحو شایسته ای آماده انجام ماموریت های جدید در حوزه مدیریت شهری باشند.


وی همچنین تصریح کرد : انجام این آزمون استخدامی برای شهرداری ها در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص پس از سالها انتظار صورت گرفت و گام مهمی در زمینه تخصصی شدن بدنه شهرداری های کشور و تغییر ماموریت ها از سمت انجام امور اجرائی به سمت برنامه ریزی و نظارت در حوزه مدیریت شهری و جذب نیروهای متخصص و کارآمد در بدنه شهرداری ها با هدف ارتقای سطح خدمات مدیریت شهری به عموم شهروندان می باشد.

مسئول کمیته برگزاری آزمون استخدامی شهرداری های کشور در خاتمه گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده و بر اساس تفاهم نامه منعقده با سازمان سنجش آموزش کشور و مجوز اخذ شده از معاونت توسعه نیروی انسانی ریاست جمهوری از این پس شهرداری ها تنها با برگزاری آزمون استخدامی نیروی جدید جذب می نمایند و هر گونه جذب نیرو در شهرداری ها با توجه به ضوابط پیش بینی شده باید صرفا بر اساس شرکت در این آزمون انجام شود. 

مرحله سوم

 

آزمون استخدامی

 

شهرداری ها


آگهی استخدام ۹۰

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.